.

Mamselamsen

torsdag, juli 07, 2005

Reinkarnation? Då vet jag precis.

Ibland tror jag att man kan få små vinkar om vad vissa personer kommer att bli i sina nästa liv. Vad gäller min älskade make, är det inget snack!

-Du kan blinka nu.
-Varför blinkar du nu?
-Du kan ta den där parkeringsplatsen.
-Ser du bilen från vänster?
-Nu stänger vi av AC:n.
-Det är femtio här.
-Varför ligger du så nära mittlinjen/kanten?
-Du kan köra lite fortare.
-Så tar du höger där borta.
- Du ligger alldeles för nära/för långt ifrån.
-Se upp för lastbilen.
-Bilförare i hatt ska man akta sig för.
-Nu är det fritt……nu kan du köra.

Samtidigt som han ger dessa kommandon sitter han och bromsar eller gasar som en galning från passagerarsätet.

Jaa, jag är övertygad om att han kommer att bli bilskollärare. Så här gäller det att reinkarneras med ett körkort som har hela alfabetet på baksidan. =)

Men tro det eller ej….. Jag älskar honom ändå!

19 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

vet inte hur fort det har gick men jag ar ratt snabb nar jag klickar!! jag tror att ALLA man antingen har varit ller kommer att bli bilskolelarare nar deras akta halft kor, Fast min, som vet hur argsint jag kan bli, haller sig ratt lugn. men jag ser hur han sitter o foljer med. De fa ganger han later mig kora...

10:24 fm  
Blogger Ilva tycker...

men nu kan du vara lugn for jag skall ga ut med hunden. o kla pa mig. o ta hand om resten av livet..

10:25 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Och jag ska åka upp på stan och köpa allergimediciner till calua. Luftföroreningarna i LA är hemska!

10:28 fm  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Min sötasöta är tyst och fin när jag kör. I vår familj är jag nämligen den enda som har körkort... Jag vet dock vad han kommer att bli i sitt nästa liv: en potatis. En soffpotatis.

10:53 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Du skriver mycket läsvärt, som vanligt!

(Vad för slags allergimediciner hjälper mot luftföroreningarna? Sånt där kortisonspray eller?)

11:38 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Det kommer att bli trångt på bilskolorna i framtiden...
Värst var när sonen gick i bilskola - då hade jag två messerschmittar som lärde mig hur jag skulle köra...
Men - faktiskt var det en del detaljer som hade ändrats sen -69 när jag tog körkort, så jag fick ge mig på några punkter.

12:22 em  
Blogger Gagga tycker...

Och jag som trodde att Bosse var så unik!

1:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Visst är det härligt att inte känna att man är ensam om att ha en man som är en besser-wisser. Tack!!

1:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

sabina! jag har köpt Clarityn till Millan. Bara en tredjedel av priset här. Cortisonspray har hon redan. Till saken hör att hon egentligen inte är ett dugg allergisk. Bara luftföroreningarna, som tar kål på henne och dito röst.
Till slut köpte jag treo...för hon anser att det är det enda som hjälper mot baksmälla. =)

1:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Å, då blir både jag och sambon bilskollelärare i nästa liv. En gång tillverkade han t o m en egen bromspedal till mig. Den var av kartong och det stod "Monicas broms" på den. Bara för att det inte skulle gå hål i bilgolvet.

2:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

hi hi hi....

2:20 em  
Blogger maruschka tycker...

Märkligt det där!...JAG körde bilen hela veckorna när jag var hemma förut, men lik förbannat när helgen kom så tittade sambon på mig som jag var dum i hela hu-t om jag satte mig bakom ratten på lördagen, blängde på mig som"Du kan väl inte köra bil?"...*s*
Men jag älskar honom också trots det...*s*

4:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag vet precis hur det är!!

4:39 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Jo tack! Man känner igen sig. Fast i ärlighetens namn så..är jag väl inte helt tyst när han kör heller. *ler*

10:28 em  
Blogger Batbut tycker...

jag har en ofelbar kommentar som får honom att vara tyst; vems körkort tog de förra året?

12:31 fm  
Blogger Batbut tycker...

jag har en ofelbar kommentar som får honom att vara tyst; vems körkort tog de förra året?

12:31 fm  
Blogger Terése tycker...

Läste om dig på aftonbladet nu, du är ju en kändis över dagen i hela Sverige nu! Snygg bild på väskan och skorna!

7:33 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag såg allt också dig på aftonbladet under min dagliga surfa-runt-och-hålla-sig-uppdaterad-session. Kul idé med guldväskan och guldskorna som bild. Det är ju det som kännetecknar dig i "bloggvärlden" (löjligt ord, men kommer inte på nåt bättre just nu)... Kul att läsa om dig iaf!

8:28 fm  
Anonymous Anonym tycker...

håller på att ta körkort nu, hundra år efter alla mina vänner, om han någon gång skulle fundera seriöst på att bli bilskolelärare så tror jag att det snart kommer att bli en plats ledig på min körskola, håller nämligen på att ta livet av min med kärringstopp....

10:36 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka