.

Mamselamsen

fredag, juli 08, 2005

Jag , en huligan idag.

EGO
EGO,
originally uploaded by Mamselamsen.

Idag är ju en sån här dag, när man verkligen ska blogga på ett intressant, roligt och initierat sätt. Men inte jag! För idag kommer den lilla anarkistiska huliganen fram i mig. Jag skiter i alltihop, för jag har ryktesvägen hört att det reas guldskor i affären över HM i Kalmar. Så jag packar ihop mig och går på ”shoehunting” i Kalmarunionens huvudstad.

Ebba min lilla Dufva, vad synd att du inte är här. Himmel vad vi kunde ha fyndat och fikat i dag. Men du får skylla dig själv, när du envisas med att bara hänga på Stureplan och så.

Ebba von Sydow vs Mamselamsen. (outfit just nu)
-Ibland kan en bild säga mer än tusen ord. Dock bör tilläggas att jag faktiskt har mina guldsandaletter på fötterna. Dom som jag köpte två lika par av på Magasin Lou, när det var 75 % rea för fem år sen. Dom kommer jag dock inte ha, när jag ska köra ”maratonrace” bland butikerna i Kalmar. Dagen till ära blir det mina nya guldsneakers!!. Sug på den Ebba! 

Ser Ni mig i Kalmar morgon med guldskor och blank guldväska…ja, då är det jag och jag säger aldrig nej till en fika.

Som den ”bloggoholic” jag är, älskar jag att få en massa kommentarer. Det ger mig en gigantisk ego-kick och en känsla av att jag finns.

Jag bloggar ….. alltså finns jag! (ett känt Mamselamsen-ordspråk)

Det blev nått fel på länken i AB, men det ska vara:

http://caluas.blogspot.com

http://sessan.squarespace.com


22 Kommentarer:

Blogger Gagga tycker...

Jag låter min gamla mormor i himlen, tala igen:" Nu skiter jag i hela världen o kryper in i en gammal ost!"

8:42 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag brukar säga, när världen blir alltför påträngande: "Nu skiter vi idet här och flyttar 14 mil uti skogen".

8:45 fm  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Har printat ut din artikel i Aftonbladet, och ska rama in den... Du är bäst! :-)

8:49 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Skulle du ha skrivit en lika egocentrisk blogg om det hade varit nån åv dina döttrar som befunnit sig i London? Jag fattar inte hur folk kan vara så oberörda..

8:52 fm  
Blogger Theron o familj tycker...

Du är ju kändis nu! Räkna med många nya besökare, och grattis!

9:08 fm  
Blogger Ilva tycker...

Fortsatt att vara 'egocentrisk' Mamselamsen! Jag haller pa dig!

9:17 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Anonymous: Man behöver ju faktiskt inte skriva om allt det hemska som händer jämt. Skulle man göra det så skulle alla bloggar bara vara deprimerande. Det händer så mycket hemskt hela tiden. Vad jag tycker är riktigt hemskt är att du skriver en kommentar bara för at ge någon dåligt samvete. Vill du göra något åt saker och ting finns det bättre sätt än att försöka få andra att må dåligt.

Mamselamsen: Jag vill också ha guldsneakers!

9:17 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anonymous! Vi har en dotter som råkade ut för tre jordbävningar i LA för ett par veckor sen.

Oberörd? Vad vet du om det, bara för att jag inte sprider min ångest här. Jag liksom media väljer vad jag vill publicera. Hade jag velat ha en politisk bloggsida, då hade jag haft det. Men jag har valt en annan väg.

9:23 fm  
Blogger Gagga tycker...

Nu måste jag försvara dig, även om du gör det så bra själv!
Vi clowner vårdar vår ångest o torkar våra tårar, inne i vårt eget privata gömsle. Ibland kan det ske i en gammal hålig ost, stundtals 14 mil in i skogen...
The show must go on!

9:37 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

"Aj löv jo ål!"

9:39 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror att vi alla är mycket berörda av det fruktansvärda som hänt i London (och övriga terroristuttryck). Men för att stå ut måste vi kunna tillåta oss att "uppleva" något annat - TACK MAMSELAMSEN för dina ord! Fortsätt att glädja min tillvaro./Tina

9:41 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag hittar inte vår mentor i Aftonbladet. Snälla skicka en länk!

10:05 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

"Mentorn" *fnissar* finns under Bloggar.... Sommarblogg.

10:41 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men tjena... du är ju dagens sommarbloggare liksom! Grattis tjejen!

Lycka till i jakten på dina gyllene skor... som osökt får mig att tänka på Herrey's... som jag älskade men inte minns hur de stavade...

11:21 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Grattis till dagens bloggare i AB! Härligt! :) Och välförtjänt!

11:39 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Instämmer med de ovanstående: grattis!
Och hur vore det om man inte fick vara lättsam och glad trots alla terrorattackar, de sker ju så gott som dagligen på olika platser i världen. Det är klart att alla är berörda ändå.

12:05 em  
Blogger Shirika tycker...

Kikar bara in och säger HEJ och tackar för spridd glädje mitt i allt elände! Fortsätt med det! :-)

1:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hoppsan! Jag menade förstås "attacker" och inte "attackar". /Monica

1:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack för alla uppmuntrande tillrop. Ska skriva ett vacert tackbrev till alla i morgon!!

2:37 em  
Blogger maruschka tycker...

anonymous, skaffa ett namn fegis!!!Märkligt att vissa inte har annat att göra än klanka ner på folk...sluta läsa bloggar då i stället, läs bara framsidan på dagstidningarna!!!!!

3:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

Lite sent grattar jag dej med Dagens Sommarblogg =) Du är bäst!
Från tjejen som ligger bakom det att AB hittade till Mamselamsens underbara sida!!!

9:04 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tck min Dufva! *pussar lite*

10:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka