.

Mamselamsen

måndag, februari 08, 2010

Det är skönt att bli gammal

Ibland är det så himla skönt att bli gammal och ha skaffat sig en självkänsla och självförtroende som skulle få de unga att baxna. Jag vet vad jag tycker om... och jag vet vad jag inte tycker om. Särskilt när det kommer till mode, smink och design.

Har precis plöjt igenom en sminkblogg på DN och vad jag förstår är det nu väldigt inne med olikfärgade naglar till våren.
n
Faksimil

Skitfult, tycker jag och sen fortsätter tanken.... Går det så illa för "nagellacksbolagen" att de måste försöka pracka på unga tjejer... för jag tror att det mest är unga tjejer som går på sådant... fem olika sorters nagellacksflaskor på en gång.

På mina naglar finns det bara rosa eller röda toner på nagellack... en färg åt gången... allt annat går fetbort... typ blå, gröna, gula, bruna och svarta naglar.

Det är skönt att veta vad jag tycker om, för då betyder det att jag inte behöver fundera på vad som är modernt eller inte. Detsamma gäller för kläder... jag vet vad jag tycker om... och fortfarande har jag inte införskaffat dessa erbarmliga leggings... och kommer aldrig att göra. Varför köpa strumpbyxor utan fot?

Vad jag sen förstår, via Camilla som var på Stockholm fashionweek och kollade på alla visningarna, lär vi få stå ut med dessa anskrämliga haremsbyxor ett år till. *tar mig för pannan*

Så jag kör på i mitt spår.... och här är min outfit för dagen.
outfit
- Jeans. Tio år gamla Ralph Laurenjeans. Inköpa på Ross i USA för ca 140 kronor.
- Smårutig storskjorta som jag ärvt av min bästa vän för 8-9 år sedan.

Modernt? Förmodligen inte... men vem f*n bryr sig?

Over and out/Mamselamsen

4 Kommentarer:

Anonymous Tina Sötsyster tycker...

Vad skådar mitt nordöstra öga? Har tomtedressen åkt fram alla redan nu?!

10:49 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä... den har aldrig åkt undan. Ska ju sy i de där fördömda pärlorna... men inte fått arselet ut vagnen.

10:55 fm  
Blogger gila tycker...

Bajsbrunt - jösses!
Men frånsett det så är Depend nagellack toppen eftersom de inte stinker så att jag får huvudvärk.

9:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gila: Bajsbrunt var ordet. :-)

10:53 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka