.

Mamselamsen

torsdag, februari 04, 2010

Lånar aldrig ut pengar mer.

Förra året lånade jag ut en ganska stor summa pengar till en människa i nöd. Nöden gick över och då fick jag ett mail med de ungefärliga orden: "Var det en gåva eller vill du ha tillbaka dem?". Jag svarade att vår överenskommelse via mail, var ett lån och att personen skulle betala tillbaka när det blivit lugnare"... och så skrev jag upp mitt kontonummer.

Många månader har gått... och jag har inte hört ett ord om det.. eller sett ett enda öre.

Besviken på mänskligheten... än en gång. Men hoppas fortfarande på att personen ska börja tänka efter.

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Hoppas att låntagaren läser bloggen! Oförskämt!
Kan åtminstone erbjuda en betalningsplan/Gerthie

11:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jo då.... låntagaren läser bloggen... och skulle personen missa det, kommer jag att aktualisera inlägget igen, i nästa vecka.

9:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka