.

Mamselamsen

onsdag, februari 03, 2010

Mycket har jag blivit kallad under mitt liv.

Det har varit mitt namn... konstiga smeknamn.... och ibland har jag till och med fått heta mitt personnummer.

Idag, inne på mammografin fick jag ännu ett nytt namn. Jag hette 15.30!

Stephan var med mig och försökte skoja lite med sköterskan när hon hämtade upp fröken 15.00. Det var någonting om att hon lät som fröken Ur... men sånt gör man inte ostraffat på ett lasarett. Sköterskan snörpte på munnen och fräste åt honom, något om personlig integritet... eller vad det nu var. Men innan jag, 15.30, fick komma in, skulle ju 15.15 klämma sin bröst. Shit, då blev det problem... det fanns ju två 15.15 i väntrummet. Så då var det snabbast som gällde.... och ja, den ena fröken 15.15 vann. Hon kastade sig, smidig som en vessla framför fröken 15.15... nummer två, som slokörad fick gå och sätta sig igen.

Ja, jösses. Men mycket fniss blev det i väntrummet.

Over and out/Fru 15.30