.

Mamselamsen

fredag, februari 05, 2010

Varning utfärdas!

Som många vet Skapar jag ju alltid på fredagar... med start 17.00.... sharp! Då börjar min matlagning med att jag öppnar en flaska bubbel, som jag sedan står och smuttar på med jag kreerar gastronomiska unikheter. Ibland äckliga.. men för det mesta himla goda.

Som många även vet, är jag ingen avancerad sommelier. Jag kan säga om jag tycker att ett vin är gott eller inte... och that´s it... och jag är inte så himla kitslig. Jag brukar säga att om ett vin inte smakar bra från början... brukar det räta upp sig till glas två, tre och fyra.

Men inte idag! Idag utfärdas stor varning... med i princip detta märket.
ra

Tvi fan... det var det absolut värsta jag någonsin fått in i munnen. Kork har åkt på flaskan... och så får vi se om det går att använda till matlagning. Fast jag betvivlar... är nog inte så sugen på självlysande och radioaktivt käk. Hur som helst... köp aldrig detta om du kommer till Tallin.
Bubbel2
Återgår till matlagning... utan bubbel.

Over and out/Mamselamsen

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Och jag & maken ångrade att vi inte köpte flera när vi kryssade till Riga i somras! Fast vi köpte inte Brut utan den söta varianten...

10:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

var den ok?

10:48 em  
Blogger gila tycker...

Köpte en miniflaska av något som hete Vana Tallin genuine liquer. Det rekommenderas att man skall spä ut det med vodka för att inte få det för starkt... Har inte vågat testa än!

11:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gila: Hihi... min pappa brukar spä ut mineralvatten med Koskenkorva för att han tycker att det är för starkt.

11:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nämen är du tillbaka igen!!! Tack för det. Tyckte det fattades något roligt att läsa om och tog en chans och tittade in hos dig. Vad glad jag blev. Jag har ju läst i så många år nu.
Ha det så bra!
Ingela

3:30 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ingela: Jag är rätt velig... som du vet. :-)

10:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka