.

Mamselamsen

söndag, februari 07, 2010

Boken "Sanningen om IKEA".

Den så otroligt omdiskuterade och omdebatterade boken, där en sparkad anställd har berättat den "fula" sanningen om Ingvar Kamprad och IKEA. Nu har jag snart läst ut boken och jag undrar var det sensationella är. Min bild av Kamprad stärks bara ännu mer.
B
En svinsmart man som exakt vet hur man gör för att ta sig ur knipor och hur man med järnhand driver ett av världens mest framgångsrika företag.

Man får ju hoppas att det kändes bra för den besvikne och smått bittra... som det verkar... Johan Stenebo att försöka kasta lite skit... men efter att snart ha läst hela boken, har Kamprad ännu mer stärkt sin förstaplats av entreprenörer på min favoritlista.

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Intressant. Jag har inte läst den än, men gissade nästan att jag kommer reagera ungefär likadant.

11:23 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Läs den! Jag kan inte för mitt liv förstå hur det kunde bli sådant rabalder om den.

2:25 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka