.

Mamselamsen

söndag, februari 07, 2010

Hur man får en "stor" blogg.

Ja, jag vet att många därute i cyberrymden sitter och undrar över det. Det är inte alls svårt om man följer mina råd.

Man måste skaffa sig en "Fjortisblogg"! Asch, tänker då många, jag är för gammal. Nä då... att vara Fjortis har inget med ålder eller kön att göra, utan är mer ett sätt att vara, särskilt på bloggen. Jag har under en längre tid, följt de allra mest lästa Fjortisbloggarna och har börjat se ett mönster. Så ha papper och penna redo... för här kommer en massa goda råd på hur man får en välläst blogg. Och jag länkar till olika Fjortisbloggar, så Ni ser att jag inte ljuger.

1. Du måste färga håret vitt och köra på med en massa löshår... det gör alla fjortisbloggar. OBS! Silverschampokontot kommer att skjuta i höjden. Här Kissie.
K
Faksimil

2. Du måste som tjej ha stora bröst och har du inte det, använder du inlägg (silikon eller helt enkelt strumpor) och sen trycker upp tutteriet till strax under hakan. Här Dessie
D2
Faksimil

3. Du måste stava som en kratta. Det heter bl.a. männsika, ragera och provecera... och inget annat. Mycket mycket viktigt! Länk

4. Därefter måste du skaffa dig en homosexuell vän... en som du i bloggen aldrig nämner vid namn.. han heter bara Bögen. (Hittade ingen bra länk till det, eftersom många av Fjortisbloggarna har bytt bloggplattform den senaste tiden, vilket jag kommer att återkomma till.)

5. Därefter måste du skaffa dig vänner som också har bloggar. För några andra kan Ni ju inte umgås med. När ni efter 7 minuter har blivit BFF (Best friend forever) och bloggat jättegulliga saker om varandra, måste Ni bli ovänner och starta ett bloggbråk. Bloggbråk är stort! Paow ... det är nog femtioelfte gången hon är ledsen och besviken på andra bloggare... och naturligtvis kommer den andra bloggaren att gå i svaromål. Sånt ska man hålla på med... både på bloggen och på Facebook. Kalla gärna varandra för hora, fetto och slampa... sånt slår nämligen väldigt högt i Fjortisvärlden. Här Kissie.
K2

6. Om någon kritiserar dig och din blogg, finns det bara ett sätt att bemöta det. "Du är avundsjuk!" Oftast kommer detta upp bland kommentarerna eller hos andra bloggare. Therese. Men om nu ingen av dina underåriga fans skulle komma till hjälp, får du svara själv... ett bra uttryck är då: "Du är fattig, fet och ful".

7. Ibland måste du lägga upp bilder på dig själv där du gör fula grimaser... och under bilden måste du skriva: Den bjuder jag på.
D3
Faksimil fr. Dessie

8. Glöm aldrig att alltid fotografera så fort du äter någonting. Det är sånt som är jäkligt viktigt att ha med på en fjortisblogg.
Mat1
Faksimil fr. Gaybloggen

9. Och så har vi bland det viktigaste av allt. "Dagens outfit"! En absolut nödvändighet om man ska ha en Fjortisboll av rang. Ta bilden och sen kan du byta om till vad f*n som helst. Det viktigaste är ju hur du ser ut på bloggen.
p

10. Du måste kunna Photoshop... för är du inte lika snygg som du skulle vilja vara, är det fantastiskt hjälpmedel att kunna fixa till det mesta.
k3
Faksimil.
Huden kan liksom göras helt sammetsslät... så där som ingen i världen ser ut. Verkar poppis att se ut som en animerad figur i ett datorspel.
D4
Faksimil fr. Rahlenfeldt

11. Sen! Ni måste Googla Er själv varje dag eller gå in och söka på dig själv på Bloggportalen... för att se vad alla skriver om dig. Så jag säger... Välkommen hit alla "Fjortisbloggare". Ni hittade väl hit genom sökning på Er själva... va? Moahaaaaa....

12. När Ni har kommit igång lite mer Er blogg och läsarantalet har stigit, är det dags att börja förhandla företag om reklam... för Ni vill ju ha in lite pengar. Då måste Ni tänka på att bara berätta om hur många läsaren har Ni har. Absolut inte nämna att de flesta är mellan tio och tolv år... och inte är en särskilt köpstark grupp... för då är det kört.

13 När sedan bloggen har blivit riktigt stor, vill det till att Ni är enormt "centrumk*ta"... för nu kommer olika Tv-kanaler att höra av sig. De vill ju ha många tittare... och har du många läsare så kommer ju alla småtjejer att kolla på programmet... och det är ju skitbra för bl.a. Ashberg som kanske behöver fler tittare... och en gång lyckades han få dit tre av Fjortisbloggarna på samma gång... snacka om tittarrekord. Men räkna inte med att få betalt.
bl

14. Ni måste blogga på wordpress.com för där kan man gå in och ändra på kommentarerna som skrivs. Att få hatkommentarer kan IOFS vara ett bevis på att man är en stor blogg, men ibland kan det bli lite för mycket och då kan det ju vara bra att kunna ändra lite som man tycker. Som denna bloggaren råkade ut för: pimpXprincess

15. Höll nästan på att glömma en viktig grej. När bloggen har börjat växa, måste man hoppa av skola, jobb och sådant för att bara blogga... för vi får inte glömma att 20% av alla miljonärer inte har någon utbildning. Allt enligt Dessie som hoppade av grundskolan... jag citerarar: "Själv klarar jag mig gott och väl utan skolan! Behöver inte den! ;) Och säg inte att jag aldrig kommer att komma någonstans utan den för det är inte sant! Visste ni att 20% av världens miljonärer inte ens har gått ut skolan!? Dah.. Och eftersom att jag har kommit så långt fastän jag bara är 15 så tror jag att jag kommer att komma jävla långt när jag är ca 20.. Har ju alltid bloggen + att bloggen kommer ju att fortsätta till en massa saker som att vara med i tv, till serier osv.. Så det ni! =)"

16. Ni måste supa och berätta om det i detalj. Gärna berätta att Ni i princip ska supa skallen av Er och på vad.... och helst hamna på lasarettet, alkoholförgiftad. Länk till ett populärt inlägg hos Dessie. Sen dagen efter ska Ni berätta om hur dj*vla bakfulla Ni är och gärna lägga ut lite trevliga bilder från gårdagen. Ordalydelsen i Ert bakisinlägg bör var ungefär så här, jag citerar .

Är JÄTTEbakis! Usch.. Jag mår skit dåligt och har en jättestor ångest från igår..! F*n j*vla h*lvete! Allt mitt liv är liksom stulet, och alla bilder från igår.. Herregud, vill inte ens tänka på det! Mår jättedåligt iallfall för jag är jättebakis, skakar och mår illa så fort jag tänker på mat..

Jag orkar inte blogga så mycket nu eftersom att jag är så jävla bakis.. ÅH! Jag hatar alkohol, eller jag hatar iallfall dagarna efter alkhol, ska aldrig mer dricka! Fast det säger jag iof alltid dagen efter, men ändå! ÅH!

D5
Faksimil fr. Dessie (15 år)

17. Och sååååå. Glöm inte att lägga ut en massa kvalitetsvideos på Er själva.

Det finns hur många goda råd som helst för hur man får en stor blogg, men just nu har jag inte tid med mer. Tror att jag har gett Er de viktigaste... och lagt grunden för en fenomenal blogg. Funkar det inte för Er, får Ni pengarna tillbaka. :-)

Vill bara berätta att det har funnits ännu fler Fjortisbloggar, men de har vuxit upp och gjort något riktigt bra av sina bloggar. De använde sig av sitt s.k. kändisskap och skaffade sig en plattform utanför bloggen.... och dessa är:
Blondinbella
och
Kenza

Grattis till Er och Er smarthet!

Over and out/Mamselamsen, en random blogg som de heta Fjortisarna brukar skriva.

UPPDATERAD!

Grattis Kissie, till att du idag har passerat en miljon läsare i veckan. Men en miljon i veckan med lite skitannonser på din blogg, väger inte tungt. Fatta, att det är nu, du har chansen att göra något vettigt av din blogg, något som du kan bygga på efter bloggen. Att vara vara bloggkändis med förstorade bröst kan man inte bygga en framtid på, om du inte vill vika ut dig eller bli strippa.. Vad är du bra på ? Du har skrivit att du kan sjunga rätt hyfsat. Varför inte ta kontakt med något skivbolag... eller varför inte spela in något själv.... och så säljer du skivan på Internet. Massor med småtjejer skulle säkert köpa den. Eller har du någon annan talang?

En miljon läsare i veckan... gör nått vettigt för f*n!

23 Kommentarer:

Anonymous Mia tycker...

Klockrent som det så modernt heter! Fjortisbloggarna är dock lika mycket "fjortis" som mina "kompisar" var när jag var i den åldern. Fast tyvärr ser jag att bloggarna är lite mer "slampiga" (saknar bättre uttryck!) än vad vi var. Det var inte så mycket blonderat, pluta med läpparna och visa brösten på "min" tid. Stenåldern typ. LOL! Men å andra sidan, jag är inte dessa bloggares målgrupp i alla fall och det hör väl oss "vuxna" till att förundras över tonåringars sätt att vara.

Fast jag har nog alltid varit "vuxen" för jag köpte inte tonårsgrejen när jag var tonåring heller. Tyckte bara att alla var ytliga, töntiga och fjantiga som spelade sitt spel hela tiden.

Men fick ju också betala priset för att jag inte spelade med. Vilket lett till en social fobi som bröt ut då i tonåren, men men...

Integritet har jag alltid haft, så längst inne i själen klarade jag helt enkelt inte av att vara något jag inte är eller vill vara.... T.ex. supa och röka och spela "tuff"...

Jag kan inte hjälpa att jag tycker det är sorgligt att dessa unga tjejer tror att de måste agera blåsta bimbon för att "vara" någon.

8:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja... sorgliga är de... hur många läsare de än har.

8:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Fett bra skrivet. Garvar ihjäl mig.

8:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kissie kommer aldrig att göra något vettigt av sin blogg. Hon verkar tycka att det räcker med att en massa småbrudar avgudar henne.

/Fanny

9:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anonym: :-)

Fanyy: Fast jag slutar inte hoppas.

9:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hon har bara 8 annonsörer - ganska betydelselösa sådana för unga tjejer.

Tack och lov drog sig vissa bra annonsörer, t.ex. BRIS, bort från hennes blogg.

Nu har hon verkligen chansen att göra något vettigt med så många läsare, men jag tror inte hon överhuvud taget har den förmågan själv utan behöver kloka och bra rådgivare. Men vad vill hon egentligen? Troligen ingenting! 2011 är hon överkörd av nya fjortisbloggare.

/T ss

9:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag skrattar lite här, men samtidigt känns det ledsamt. Varför finns det här behovet av att synas, klanka ner på andra och varför måste man spela dummare än man är? Hoppa av skolan dessutom? Suck! Man borde egentligen sluta läsa de där små bloggarna, men det är som en trafikolycka - man kan inte undvika att titta hur ogärna man egentligen vill. Men jag håller verkligen med när det gäller Blondinbella och Kenza! Det är bra jobbat av de två töserna.

10:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tss: Vi ska inte sluta hoppas. Under har skett.

Alena: Det är meningen att man ska skratt och vara lite nedslagen när man läser det.

10:12 em  
Blogger Béatrice Karjalainen tycker...

Men hallåååå typ, du är ju bara sååååå avundsjuk.

Vissa bloggar förstår jag mig inte på alls, börjar jag bli gammal?

10:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Beatrice: Jupp.... förmodligen gräsligt avundsjuk. Hahaha...

10:31 em  
Blogger gila tycker...

Pjaaa, silverschampo använder jag åtminstone...

10:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gila: Jag har en flaska här också. Var ju blond i somras. Blond och snaggad. Skicka adressen så skickar jag över mitt resterande silverschampo och silverbomb.

10:46 em  
Blogger Bantartant tycker...

Undrar om det beror på att jag använder "blåsvart" när jag färgar håret som gör att det är så få som läser min blogg.....
Och mamsan... heja!

10:00 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bantartant: Helt klart. Gör håret vitt och så kommer du att tredubbla ditt läsarantal. Och glöm inte det där löshåret.

10:38 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag är körd. Jag har inte ens silverschampo. Kan jag skriva extra mycket om mina bög-polare för att kompensera?

*villrådig*

11:28 fm  
Anonymous Anna-Karin tycker...

Vilka sorgliga figurer Dessie och Kissie är, jag lider när jag tänker på deras framtid. Hoppa av skolan för att man tror att man kan leva på sin blogg resten av livet skulle jag tycka var okej om man gick på gymnasiet men grundskolan? Det kommer bli svårt för henne.

11:42 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Allt är konstigt: Helt klart! Summan av allt bloggeri är konstant... eller var det laster?

Anna-Karin: Någonstans längst in hoppas jag på att alla till slut rätar upp sig och gör något "redigt"... som vi ju säger i Småland.

12:31 em  
Blogger surtant tycker...

Ha ha ha.... Bra skrivet. Men jag avstår nog ifrån råden och låter min blogg förbli som den är, även om det äskert är tantvarningen på den =)

2:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

:-)

3:26 em  
Blogger Batbut tycker...

Jag har 2 tjejer i "riskozonen" då de är ute på nätet och på väg in i tonåren. Jag tackade min lyckliga stjärna för deras sunda förnuft och down to earth syn på livet när jag hör stora tjejen (11) säga till den mindre (10) "jag tror dom visar sina bröst hela tiden för att man inte ska tänka på hur korkade dom är och hur konstiga dom ser ut i ansiktet" (efter att ha googlat en av de s k fjortisbloggarna).

9:20 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Batbut: Var VÄLDIGT glad över det.

10:36 fm  
Blogger Batbut tycker...

Mamse, det är jag. Å andra sidan, de har ju inte direkt en bimbo förebild i sin mamma... snarare en er skogshuggarliknande typ :-) (trots mitt införskaffande av tights!)

10:56 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hahaha... tights! Huuuu.... fast det är OK om du kallar dem långkalsonger.

12:34 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka