.

Mamselamsen

fredag, januari 23, 2009

Freeedag!

Har lite att styra med idag... så så galet mycket bloggande hinns det nog inte med. Fast Skapandet till ikväll som inte blir så mycket skapande, då jag alltid gör på samma sätt, blir:

Saffransgryta... smaskens och döööenkelt!

-Nötkött i kalopsstora bitar.
-Lök
-Hela champinjoner.... gärna på burk.
Bryn och häll sen på vatten... det ska koka precis som kalops. När köttet är så där mört som det ska vara, häller man i en påse saffran och precis så mycket rå potatis i bitar, som man vill ha... eller som får plats under skyn. Så, förståss salt och svarteppar. Och jag häller som alltid i en fnutt med "Touch of taste" kalvfond. (Dock ingen jorgubbssylt i denna rätt.) Och när potatisen är mjuk.... så vips, är det klart.

Det är så ofattbart gott... och hyfsat smalt i och med att jag inte använder grädde... skyn liksom reder sig självt med hjälp av potatisen.

Så det där med GI har jag inte på agendan just nu.... får se till våren. Jag kanske drar igång en sådan där superkur igen då... den där kuren som Millan hade med sig hem från USA... men bara under ett par veckor... längre är inte bra för kroppen/hjärnan. Men en härlig utrensning var det och jag blev med tiden galet pigg och började käka både bröd och potatis... fast inte i överdrivna mängder.

Mer om min metod HÄR!

Mer om mitt hurtbullande HÄR!

Fast först ska det bli lite vår... för jag går fan inte ut och knatar i det här vädret... grått och regn.

Over and out/Mamselamsen, lite smålat... så där.