.

Mamselamsen

torsdag, januari 22, 2009

Min man.... en riktig kvinna!

Ingen kan prata så kvinnoaktigt som han... i alla fall om går efter boken "Män är från Mars, kvinnor är från Venus ".

Så sent som för ett par minuter sedan kom det.

-Jag undrar om det finns något kaffe kvar?

Ofta säger han också: Jag undrar om vi inte skulle ha lite kaffe?

Haha.... och jag vet exakt vad han menar, men kontrar med: Jaa, det vore gott... och så lutar jag mig tillbaka i fåtöljen med ett stor inombords leende och väntar på den raka frågan: Snälla, kan du inte sätta på lite kaffe?

Min man är en riktig käring, när han ställer alla dessa indirekta frågor.... och lever efter devisen: "Lyssna inte på vad jag säger, utan på vad jag menar."

Hoho... vad jag älskar honom för det!

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ibland är de charmiga, grabbarna. Min man brukar säga: Om vi varit hemma hos mig nu så hade vi fått lite kaffe....Sen får vi kaffe. Som nån av oss satt på. Om vi inte sätter på nåt annat där på förmiddagen! :)

8:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hihi... de är för roliga.

10:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka