.

Mamselamsen

söndag, januari 18, 2009

Årets ord... bloggdrev!

Ja, jösses vad bloggdrev jag har varit med om genom mitt bloggliv. Just nu är det Liza Marklund... jag undrar vem det blir härnäst?

Under åren har jag genomlevt bloggdrev med Guillou, Blondinbella, Karolina Lassbo, Federley, Skugge... you name it. Och varje gång är det lika intressant att följa... och vissa har jag själv haft synpunkter på.

Jag kommer så väl ihåg när jag hetsade upp mig över att Jan Guillou ansåg att alla bloggare bara pladdrade... och jag själv fick reda på att han knappt kunde hantera en dator och skrev alla sina böcker på skrivmaskin. Jag kände mig helt enkelt manad att starta upp en blogg till honom.... där han bara hade att börja skriva.... men tyvärr, när jag går in och kollar idag, har han av någon förunderig anledning inte skrivit ett ord. Hans oanvända blogg kan Ni hitta här! Han har inte skrivit något på denna eminenta blogg på nästan tre år... Shame on him!

Så bloggdrev, det är intressanta saker det... så länge jag inte är måltavlan.

Over and out/Mamselamsen, rätt oförarglig