.

Mamselamsen

fredag, januari 16, 2009

Jamen.... det var ju lysande!

"Kaffe skyddar mot demens"

Lysande!

Då fortsätter jag med mitt kaffe utan mjölk. För mjölk däremot är jag otroligt skeptisk till. Vår vuxna kropp är i grunden rent biologiskt inte gjorda för att hantera mjölk och jag är totalt övertygad om att alla de sockerarter som finns i mjölken och som vad jag förstår, hjärnan har väldigt svårt att hantera.... är grogrunden för Altzheimers. Jag dricker aldrig mjölk!

Och för att förskräcka alla "supermammor". Jessica och Camilla har aldrig heller druckit mjölk. När de var små, fick de vatten eller juice till maten. Huuuu..... vilken hemsk mamma jag var, va?

Jag använder grädde i såser... jag äter ost.... men inget annat.

Fast mjölk är bra.... riktigt bra.... för kalvar!

Over and out/Mamselamsen.

5 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Muuuu ... i kaffet.

/Den blekgröna kalven

11:14 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Typ..... latte? :-)

11:22 fm  
Blogger PGW tycker...

Nej nej inte vuxenvälling, jag dricker mjölk i kaffet, inte kaffe i mjölken!

12:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Och jag som har hälften mjölk och hälften kaffe...
Är det Latte då?

Jag dricker mjölk men bara ibland

Det är som med ägg..Ibland äter jag inte på flera månader för att sen frossa ägg varje dag i en vecka..samma sak med mjölk

*intresseklubben noterar va?;)*

Däremot äter jag inte ost så det är nog kroppens sätt att få i sej kalcium

Kram på dej

1:31 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Bara du är glad så. :-)

/Mamselamsen

1:54 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka