.

Mamselamsen

måndag, januari 12, 2009

Jag hatar teknikens underverk.

Skulle göra mig en smaskig smoothie som ett litet avstamp på ett mer hälsosamt liv. I med bär och i med lättyogurt.... snurr.... snurr.... klarrt! Jag lyfter av överdelen för att hälla upp i ett jätteglas. Döm till min fasa när jag ser att bottnen har lossnat och allt rinner ut över hela blendern och hela diskbänken. Yogurt, banan, blåbär och hallon i en enda stor äcklig sörja. Så nu har jag stått och torkat och torkat och torkat.

Varför har ingen upplyst mig om att bottnen var löstagbar och att man varje gång bör kolla att den sitter där den ska.

Fan! Nu skiter jag i det här och tar mig en Mazarin istället.... eller två... eller tre.

Over and out/Mamselamsen

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Detta elände skulle du ju fotat o visat oss bloggare hur det kan bli när inte botten sitter fast. Jag vet precis hur det är./Atir

4:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Om du får för dig att göra smoothie så ska du nu få veta hur du gör den absolut bästa.

1 del Vanilj yougurt. (ingen jävla light crap)
2 delar ny pressad apelsinsaft.
Flytande honung
Lagom mycket socker.
Bär efter önskemål, min favorit är hallon/björnbär.

Min mix får 5/5 plastmuggar. Great!

4:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Atir: Tanken slog mig... men jag var alldeles för förbannad.

AP: Ska prova det... fast jag tror att jag återgår till sojamjölk. Yohurt var för surt för mig. (Slickade lite på diskbänken.)

4:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Prova Turkisk Youghurt 10%. God som attan.

5:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja,... den kanske inte är så sur.

6:42 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka