Hur lätt man tappar en kund. UPPDATERAD!
När vi gick runt i centrala Stockholm, hamnade vi i en affär som bara sålde amerikanska prylar... och hade halva priset på alla amerikanska julprydnader. Och som alla vet har jag en otrolig faiblesse för just dylika ting och hade tänkt att lägga ett antal hundralappar i den affären. Men jag behövde lite hjälp och gick framtill kassan där det stod två damer... varav en i stor päls (förmodligen ägaren)... de bröt på ryska... om det nu har någon betydelse. Men hur som helst jag behövde hjälp och den anställde frågade vad jag ville och jag började berätta. Mitt i en mening avbryter ägaren mig och börjar diskutera växelkassa med den anställde.... och de struntade fullkomligt i mig som kund. Jag väntade nog i ett par minuter och båda två ignorerade mig, totalt. Då tackade jag högt och tydligt för mig och berättade att de just, för all framtid, tappat tre kunder... varav en hade kunnat bli en "big spender" i den affären.
Så, så lätt är det att bli av med tre kunder.
Och om någon begriper vilken affär jag pratar om... berätta det för mig så jag kan skriva om det här och varna för den. Affären heter något med "American design" eller liknande och ligger mitt i city... typ vid "Plattan".
Någon som vet?
Over and out/Mamselamsen
Uppdaterad.
Nu har jag fått reda på vilken affär det var. Det var American Classic i Gallerian. Så vill du ha extremt dålig service och bli totalt ignorerad som kund, då ska Ni absolut gå dit.
Så, så lätt är det att bli av med tre kunder.
Och om någon begriper vilken affär jag pratar om... berätta det för mig så jag kan skriva om det här och varna för den. Affären heter något med "American design" eller liknande och ligger mitt i city... typ vid "Plattan".
Någon som vet?
Over and out/Mamselamsen
Uppdaterad.
Nu har jag fått reda på vilken affär det var. Det var American Classic i Gallerian. Så vill du ha extremt dålig service och bli totalt ignorerad som kund, då ska Ni absolut gå dit.
4 Kommentarer:
Vilka idioter! BIG NO-NO är det juh för fan, att behandla kunder så!
Jag jobbar juh inom just handels...
Madelene: Jag har ALLTID jobbat inom service.... och skulle jag ha någon anställd som gjorde så, skulle den personen jäklar i min låda fått reda på att hon/han levde.
"Det är inte enkelt att skaffa kunder, men det kan gå med blixtens hastighet att bli av med dem."
Stockholmsbo som jag är.. Gissar att det är denna butik du menar?! http://www.gallerian.se/Butik.aspx?butikid=116 ligger på nedre plan i gallerian vid "plattan"
Malin: EXAKT!
Skicka en kommentar
<< Tillbaka