.

Mamselamsen

söndag, januari 04, 2009

Lägg ner skiten!

Körslaget har blivit Solistslaget. Alla körledare jagar solister till sitt framträdande... och blir de inte solister, så uppträder de ändå som om de vore solister. Ja, jag vet att jag skrivit om det förut... men jag har nu blivit besviken tre lördagar i rad och kommer från och med nu att skita i det programmet.

För mig är detta Körlag mer som en dålig musical, där det står en gigantisk doakör bakom alla solister... och alla åmar och kråmar sig så jag får gröna allergiska utslag på hela kroppen.

Jag skulle verkligen uppskatta att få se en homogen kör som sjunger minst trestämmigt... rent! Allt jäkla handviftande eller rumpskakande är bara så ofattbart fånigt i mina ögon.

Och en fråga. Finns det verkligen inget annat än rocklåtar som körlåtar. Inget dåligt med det... men om någon skulle komma på att göra en "riktig" körlåt... typ DETTA .... minst trestämmigt och utan fajmsiga "danser".... då hade nog t.o.m. jag ringt in och röstat. För att inte tala om "Triumfkören" ur Aida.... bara som lite omväxling till alla rock.

Over and out/Mamselamsen, petig

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag håller fullständigt med dig.
Som gammal körsångare blir jag så besviken över att den samstämmiga sången, en gemensam röst är av sekundär betydelse.

11:05 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vad skönt... jag trodde att jag bara var en gnällkäring. :-)

11:39 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nä, det är du inte - du har så rätt! Såg det igår och blev så besviken (trots att jag borde varit förvarnad). Hädanefter blir det andra kanaler på lördagar!

12:29 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Malou: Att de inte tänker på när Kantz sjöng O fortuna. Jag är övertygad om att han fick 98% av alla röster den kvällen

/Mamselamsen

12:57 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Fast han heter nog Cans.... fel av mig... tror jag. :-)

/Mamselamsen... igen

12:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

ja fy sjutton vad besviken jag är på det programmet, jag precis sim du förknippar en kör med ett antal stämmor, annars är det väl ingen konst :-) Förväntade mig mer av Robert Wells faktiskt.

5:40 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Anette: Då tycker jag att vi bojkottar programmet... och tittar på "Stjärnorna på slottet" istället.

*ryser*

Fast då stänger jag nog hellre av TV:n förresten.

/Mamselamsen

5:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

ja, det är väl som att välja mellan pest eller kolera :-)

9:43 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka