.

Mamselamsen

lördag, januari 17, 2009

Lördag.

Vad gör man då?

Man såsar..... och såsar... och sååååsar..... och sååååååååsar... och sen bjuder maken ut en på en bit mat.

Vi har definitivt ingen brådska hem. För det finns ju inget som lockar på TV. Körslaget... skit! Stjärnor på slottet.... vad f*n är det? Jag kollade lite förra lördagen och tyckte att det var otroligt patetiskt. Lite som Big Brother, fast med en massa välarrangerade divor... manliga som kvinnliga, som försöker överträffa varandra... i Gud vet vad.

Nä, inte min grej och jag kan inte fatta att det finns människor som sitter och glor på, vad jag tycker, detta skräp.

Så lite smaskensmat, ett glas vin får det bli. Jag tror ta mig tusan att jag ska göra som de gör på film... Jag ska ta min man i handen över bordet och förälskat titta honom djupt i ögonen.... om jag kan hålla mig för skratt, vill säga.

Vi är liksom inte så där galet roooooomantiska av oss. Efter snart 35 år (sedan vi träffades), två barn och en massa "ups´n downs" är vi mer som gamla polare... fast det å andra sidan... är ju inte så galet illa. :-)

Over and out/Mamselamsen, med sin polare.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag har inte sett en minut av Stjärnorna på slottet. Tycker att det räcker mer än väl med att läsa alla rubriker om Jonas och Kerstin. *gääääääääsp* :)

8:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jo... jag har tittat en gång... och det räckte för mig.

10:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka