.

Mamselamsen

onsdag, januari 21, 2009

Det är inte ofta jag ber någon om en tjänst... men jag gör det nu!

Jag har en fenomenal bloggvän, Ilva, som jag träffat på både bloggträffar och utanför dem... hon bor i Toscana, för den som inte läser hennes bloggar... en fantastisk matbloggare... enbart Italienskt. Det var hon som lärde mig att ta sådana fenomenalt fantastiska matfoton... hoho, vad jag ljuger.

Hon är nu ännu en gång i final i "Food Blog Awards"... jag vet inte hur många gånger hon varit det... men någon annan med en stor fanclub ser alltid till att de vinner.

Ni kan läsa hennes svenska blogg "Aglio e olio"..... HÄR
Men det är inte den som hon tävlar med, utan den engelska version Lucullian Delights Kolla in bilderna... kolla in recepten.... jag har många gånger snott dem rakt av. Fast jag måste i ärlighetens namn säga att det ser inte alls lika gott ut hos mig.

Och när Ni sen har kollat på allt smaskens som hon erbjuder oss, går Ni.... snälla... och röstar på henne.

H Ä R

och

H Ä R

Snälla.... snälla... vi måste ju se till att en svensk bloggare vinner.

Och bara för att Ni är så hyggliga och röstar, lägger jag ut ett kort på henne, där hon inte gömmer sig bakom en kamera.... hon får säga vad hon vill. Ett fenomenalt foto som säger allt om vad hon tyckte om de vackra och kolorerade cigaretterna som jag bjöd alla på. Jag har ett minne av att hon nästan dog.
Ilva
Fy f*n... nu hatar hon mig.... men det gör inget så länge Ni röstar på henne.... nu. Gör det... för annars ligger jag nog löst till nästa gång vi träffas.

Over and out/Mamselamsen

22 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Ja det här ska du allt få betala för, att du lagt ut den där bilden alltså, mina barn bara dog när de såg den... men å andra sidan vägs det ju upp av att allt gulligt du skriver! Ja om jag inte vinner nu så är det bara inte meningen helt enkelt! Tack!!! nu måste jag nog kolla igenom bildarkiven för att se om det inte finns någon fiiiiin bild på dig!

7:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hahaha.... det finns det... jag har för mig att det finns ganska många faktiskt.

7:20 em  
Blogger Humlan tycker...

Ha ha, vilken bild! ;-D

Jag kan inte fatta att hon inte har vunnit allt redan! Hennes recept och hennes bilder går väl inte att överträffa.
Det är klart att jag har röstat!

7:28 em  
Blogger Kimmie tycker...

Älskar italiensk mat och gillar att läsa din blogg så min röst är lagd.

7:52 em  
Blogger e tycker...

Men det är något fel på den andra länken, det är liksom redan röstat men jag har inte röstat. För övrigt kan jag nästan rösta oläst eftersom hennes svenska blogg är så fantastiskt bra :)

7:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vilken tur att jag kikade in här precis idag. Tack för tipset! Ska rösta direkt. Det var faktiskt genom Ilvas blogg som jag hittade din för ett par år sedan!

8:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alla Ni som inte hittade rätt länkning. Det är åtgärdat nu!

Tack på förhand!

9:09 em  
Blogger Barbro Binda tycker...

Hahaha! Underbar bild! Röstat och klart! :-D

9:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har också dragit min röst till stacken! ;)

10:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Härligt bild =)

Ilvas bilder och recept är underbara!
Enkla , vackra och utsökta.

10:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tacl alla snälla och smakfulla människor. Nu kanske Ilva bjuder mig på kaffe nästa gång hon kommer till Sverige.

10:55 em  
Blogger Ilva tycker...

Tack alla ni, jag blir ju alldeles rörd här nere! du mamsen, du kan t.o.m. få en kokt med mos! För iår blir det träffas av dt känner jag!

7:34 fm  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Jag har röstat!! Trots att jag lever på pyttipanna och stekt ägg.

10:37 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Passade på att rösta på jobbet också... ;)

10:49 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack alla... och fortsätter Ni att rösta.... kanske jag kan få TVÅ kokta med mos. Jag blir liksom inte mått på en ynklig korv.

11:36 fm  
Anonymous Anonym tycker...

har röstat och håller tummarna att det går vägen den här gången... försöker rösta från jobbet också.
/maria från västerås

11:58 fm  
Blogger MB tycker...

Men gud så söt hon är på bilden :-)

Och självklart har jag redan röstat!

3:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Maleandro: Om jag inte minns fel, satt du till vänster om henne.

3:40 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

6:45 em  
Blogger Gagga tycker...

Klart att jag röstat. Känner mig tämligen skyldig till bilden måste jag erkänna ( fast det är Mamsans cigarett). Så det blir mig du får dra i örona när vi ses Ilva.

10:09 em  
Blogger MB tycker...

Japp, vänster var det... Vilket minne du har :-)

11:05 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Maleandro: Som en häst.

10:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka