.

Mamselamsen

torsdag, januari 22, 2009

När jag inte har så mycket att göra....

... brukar jag ibland läsa runt på diverse modebloggar, för att se om jag är lika hipp som vanligt. Och döm till min glädje, när jag kunde se att ribbade linnen kommer att vara inne till sommaren.

Sicken tur för Camilla och mig, att vi köpte... öh.. typ 20 stycken var.. på Target... på herravdelningen... i trepack... för 9 dollar... förra gången vi var i USA.
Linnen
Fy fasen vad cool jag kommer att vara i sommar... långa linnen som även skulle kunna funka som klänningar om jag drar lite i dem. Men så var det det där med hängknäna... bär dem nog som vanliga linnen över att par jeans eller så.

Så jeans, linne, hängknän och överarmar som semaforflaggor... het är nog det absolut rätta ordet.

Inte illa.. mina träningslinnen tar steget upp till heta modekläder. Så dagen till ära...

Dagens outfit!
Linneoutfit
- Svart linne... förståss!
- Svart träningsbyxor... tanken på att kasta mig över min pilatesboll finns. Dock känns avståndet mellan tanke och handling väldigt långt från varandra.
- Stephans enorma flanellskjorta.
- Rostfärgade strumpor. Förstår inte vad som fattades i huvudet, när jag köpte dem.
- Underbara tofflor i guldfärgat skinn och massor med fårskinn. Julklapp från Jessica.

Ja, så här stylish är jag, de dagar då jag bara såsar inomhus.

Over and out/Mamselamsen, en modeguru... som vanligt.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

hängknän?

3:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jupp!

3:39 em  
Blogger Barbro Binda tycker...

Ribbat är dödens på mig. Men knäna hänger inte så farligt, än. Alltid något. Din "Dagens" påminner om mina "Dagens". Hemmauniform för mogna kvinnor. Hahaha, MOGNA!

11:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Pojkvänsskjortor har det ju lallats en del om i modebloggarna i höstas. Så du är nog faktiskt mer inne än du tror. Igår hade tex Ebba von Sydow på sig en herrskjorta (åh herre gud, varför vet jag det?).

11:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Varbro: Jupp löst och ledigt... valkarna kan sväva fritt. :-)

Sagoslott: Så du menar att jag varit hipp, utan att veta om det?

10:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka