.

Mamselamsen

lördag, januari 12, 2008

Hemmayoga!

Jag ser att PGW har börjat med Yoga. Och det verkar jäkligt jobbigt. Här kommer istället lite övningar som kan göras hemma i sängen.

Yoga enligt Elsa-san. (en liten repris från 2006)

Vi börjar lite lätt med att mjuka upp låren. Ta stöd med höger hand/tass.
Yoga 11
När du väl kommit i läge gör vi rörelsen "Det himmelska körsbärsträdets rötter" och sträck ut ordentligt.
Yoga 12 Yoga 5
Nu är det ryggen som ska få sig en körare med rörelsen "Den liggande bältan" Och töj och töj och ......
Yoga 7
Magen ska få veta att den lever. Vi gör rörelsen "Den filosofiske Buddah" och så gungar vi enligt vårt mantra sakta upp och ner.
Yoga 3
Det kommer att bränna ordentligt i magmusklerna, men det ska, om man vill hålla sig i trim. Vi fortsätter med rörelsen "Skåda solen" Rumpmusklerna måste få sitt.
Yoga
Båda benen! Inte fuska! Glöm inte att hela tiden rabbla: "Whiskas, whiskas, whiskas......
Yoga 2
Och när du är klar, har du gjort dig förtjänt av en stunds avslappning. En tre-fyra timmar så där.
Yoga 1

Over and out/Elsa-san, Er nye yogainstruktör.

7 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Ja det är ungefär sådär vi gör och jag somnade som en stock när jag kom hem :-)

3:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

Elsa är min idol! :) En sådan cool yoga-katt! Sötaste också!

Mia

http://mias.blogg.se

3:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Precis som Elsa alltså. :-D

Mia: Ja,den katten är MYCKET speciell. :-)

3:42 em  
Blogger PGW tycker...

Javisst, yoga har den effekten verkar det som, fråga Elsa får du höra :-)

3:55 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Hon är vig som em katt ju! Härliga bilder! :-)

7:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag ska skriva ut inlägget och ha den som träningsschema. Perfekt! Bättre än Ashtanga Yoga.

9:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Bäst är den 6:e bilden uppifrån, den där hon sträcker ena benet upp i vädret. Jäklar, det ska jag prova!
/Tss

1:57 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka