.

Mamselamsen

lördag, januari 12, 2008

Faran med att duscha när det finns en vaktkatt i huset.

Man får den i huvudet!
Elsas mage
Jag går in i duschen... jag tvålar lite här.... jag skrubbar lite där.... jag börjar sjunga lite smått på "Nattens drottning" medan jag rakar jag mig under armarna... min koleratur stiger till himmelska höjder... allt är ljuvligt... *Rassel rassel kapoff*.... och mitt försök till höga C skiter sig totalt när 5 kilo katt med all klorna utfällda plötsligt landar på mitt huvudet.

Jaa, det är sant, av någon konstiga anledning har Elsa fått för sig att hon alltid ska övervaka mina seanser i duschen, vilket betyder att hon från toalettstolen hoppar upp på duschkabinen och går där och balanserar på den två centimeter breda kanten för att glo på mig.

Igår gick det inte så bra! Hon ramlade ner och för att lindra fallet försökte hon klamra sig fast i min hårbotten med alla klor hon hade. Blodvite uppstod och tusan vet om jag inte fick en släng av hjärnskakning... jag menar fem kilo katt från två meters höjd... det är inte kattskit vill jag lova.

Jag/vi har dock återhämtat mig/oss, men jag är fortfarande förvånad över att en icke helt anorektisk katt kan hoppa så högt.... det är ju trots allt 1,5 m från toastolen och upp till kanten på duschkabinen.
Duschkant

BTW..... Elsa är inte riktigt så vansinnigt korpulent som vi trott, som blöt katt.... mest päls alltså.

Over and out/Mamselamsen, vars katt följer henne som om hon vore en hund.

9 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Haha! Det måste ha varit en syn! :-D
Jag hoppas att ni får en skön (och torr) fortsättning på dagen!

11:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack.... det ska vi.

12:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vilken underbar bild på kissen!

12:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack! Hon är världens häftigaste katt. En katt som tror att hon är hund.

12:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

*skratt* Vilken kisse! Vår katt övervakar också dusch och bad, men vi har ingen duschkabin utan badkar istället, dessvärre... Hoppas du slipper vidare blodvite!

1:03 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Neny: jag får väl stänga dörren.

/Mamselamsen

3:03 em  
Blogger Nike tycker...

Hej
Gilllllar din blogg! Har sett ditt "namn" här och där men aldrig hittat "hem" till dig förrän nu! Min katt satt en dag på väggen högst upp under taket. Tre tassars klor hade hon spänt in i gipsväggen. Med den fjärde fäktade hon efter en spindel! Vissa katter är inte kloka. Uppenbarligen inte din heller.

3:30 em  
Blogger Mildamakter tycker...

*skrattar*...ja det händer då alltid något hos dig, det är ett som är säkert! :oD

3:37 em  
Blogger PGW tycker...

Elsa har alltid haft en dröm att få bli duschmössa.

3:56 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka