.

Mamselamsen

onsdag, januari 09, 2008

Kollar grammisgalan....

och samtidigt läser jag Aftonbladet.... och hamnade på bilder med folk på Röda mattan. Kan någon vettig människa försöka förklara för mig vad i helvete Carl Bildt har på sig?
Bildt
Man brukar säga att när fan blir gammal blir han religiös. Men på något vis passar det inte här. Bildt har visserligen jobbat med en massa krig i världen.... men är det inte att hugga i lite väl hårt och ha en kavaj som är glittrigt kamouflagemönstrad..... med en dragning åt att se nerspydd ut.

Det vara bara det.... nu ska jag titta vidare.

Over and out/Mamselamsen.

5 Kommentarer:

Blogger Rexxie tycker...

Om jag har förstått det hela rätt så är det en grön sammetsblazer med gröna råttor (!) på (och även DN skriver att det är gröna råttor, så då litar jag på det).

Vedervärdigt är det i alla fall, speciellt med vit skjorta till!

10:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Råttor? Jag såg inte en endaste råtta... inte ens på TV.

11:06 em  
Blogger PGW tycker...

Hmm, ja den är kavajen ser verkligen ut som en bra grund för råsupande kväll. Jag blir faktiskt lite lätt illamående bara av att titta på den.

8:12 fm  
Blogger Ninnibeth tycker...

Nja, även om kavajen inte är direkt snygg (jo, jag försöker vara snäll...) så är det iallafall uppfriskande att en minister vågar ta klivet utanför marinblå-svart-mörkgrå och spexa lite. Frugan hans retar mig betydligt mer med den där frisyren som ser ut att ha ett eget liv, och se'n det stela, svarta till det... Dottern (?) var sötast iallafall! :)

9:28 fm  
Blogger Mildamakter tycker...

Ehh...ja den ser ju verkligen nyspydd ut.
Jag trodde först att det var ett fotomontage när jag såg bilden (såg inte galan på tv), för inte vill väl nån visa sig offentligt på det viset frivilligt?...men det ville nån visst ändå ;o)

2:50 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka