.

Mamselamsen

söndag, december 30, 2007

Varför måste dessa förbannade smällare säljas?

Det smäller utanför fönstret hela tiden.... det ekar mellan husen När jag tittar ut ser jag att det är ungar på så där 10-15 år som slänger dessa smällare på gatorna. Igår var det någon "rolig" jävel som slängde smällare (en sån där som smällde en massa gånger efter varandra)över muren och in på vår innergård, så nu har tjejen i grannhuset en svart vägg och en brännskadad bänk.

Egentligen störs jag bara lite, men jag tänker på hunden som bor en trappa ner, som är oerhört skotträdd. Stackars krake!

Det jag undrar över.... finns det ingen åldersgräns på dessa smällare? Om så, vad är det för idiotiska föräldrar som "köper ut"?

Over and out/Mamselamsen, som inte köper fyrverkerier... det överlåter jag till de företag som gått ihop i Nybro och fixar ett gigantiskt "sprak" vid sjön.

5 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Men säljs smällare alls numera? Är det inte ganska troligt att det är något hemmabygge de använder?

3:20 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Ingen aning.... men det smäller som tusan mellan husen just nu.

/Memselamsen

4:42 em  
Blogger Lillasnuttan tycker...

"Botar" just nu min förkylning med en bamsewhisky - undrar om det fungerar? Det snurrar lite i huvudet. Är det kanske feber?

7:18 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Jag skiter i vad det är... bara du är frisk till imorgon. :-)

/Mamselamsen

8:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

ja nog smäller det här :-) det är rena kriget här i mitt kvarter, förstår inte tjusningen med det hela bara.
Önskar dig och Stephan ett riktigt Gott Nytt år! Kram/Anette

10:11 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka