.

Mamselamsen

fredag, december 28, 2007

Kvinnan som bara kan tre ackord och jag har lust att sparka ner henne.

Varenda dag när jag går till COOP står det en tiggarkvinna utanför och "spelar" dragspel. Man kan inte oförmärkt slinka förbi utan att få ett energiskt "hej" i baken av henne. Jag hade kanske stoppat något i den lilla burk hon har framför sig på marken.... men NÄ! För att jag ska ge något, ska de kunna prestera mer än tre ackord. Timme ut och timme in låter det.... CCCEEEFFFCCCEEEFFFCCCEEEFFF......... hela jävla tiden står hon och upprepar dessa ackord.

Idag hade jag lust och gå fram till människan, sparka henne på benen och fråga på vilket sätt hon känner mig eftersom hon hälsar hela tiden. Och om hon inte kan några andra klämmiga låtar än..... CCCEEEFFFCCCEEEFFFCCCEEEFFF...........

Fast nu är ju jag så oerhört väluppfostrad, så jag nöjde mig med att blänga ilsket på henne.

Over and out/Mamselamsen, som inte rört dammsugaren än.

3 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Du har väl sett reklamen med damen i bankomatkön som stampar till en digeroo (hur den nu stavas)? För inspiration så ... ;-)

8:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hon vill kanske ha betalt för att i n t e spela:-)

Gott Nytt År!!!!!

12:05 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

PGW: Nått sånt. :-)

Anonym: Förmodligen! Och inte kan jag tycka synd om kvinnan heller.... inte när man står och tigger i en skitsnygg kappa och skinnstövlar med höga klackar.

/Mamselamsen

10:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka