.

Mamselamsen

torsdag, december 20, 2007

Jag är inte så där julesnäll som man kanske borde.

Snälla Tomten..... f´låt!

Jag läser kvällstidningar och varje gång det står något om Carola så börjar det krypa utefter ryggen... och jag får känslan av att hon är falskheten personifierad.... och då har jag inte ens träffat människan

-Hon var på TV igår, men jag tittade på en annan kanal då jag ville att julefriden skulle få stanna kvar här i huset huset.
-Jag läste för några dagar sedan om att hon "rasade" över att inte få ha sjungit Picassos låt i Schlagerfestivalen.
-Nu ska hon sjunga duett med en Idolkille på Pingstkyrkan i Stocksholm.
-Folk skriver om att hon är en världsartist.... men vet överhuvudtaget någon vem Carola är utanför Sverige? Ok... Norden.
-Om hon nu är en känd världsartist.... varför ställer hon då upp varje år i Schlagerfestivalen? Det verkar så desperat.

Så f´låt Tomten. Fast.... jag gillade henne "förr".... innan hon blev "världsartist"..

Over and out/Mamselamsen

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag gillade när hon sjöng Tommy tycker om mig. Det var tider det.

10:25 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Kära ilskna bloggdebattör. Visst, Carola var med i Melodifestivalen 2006, men det var första gången sedan 1991. Knappast varje år. :-)
Carola rasade inte över Marie Picasso. Möjligtvis var hon besviken över att låten gick till Idol i stället för henne. När hon "förlorade" låten hade Marie inte ens spelat in den.
Det är inte Carolas fel att tidningarna skapar artiklar om henne. Bli sur på dem i stället för Carola. Eller allra helst: Var glad och håll dig positiv. :-)
Lycka till!

11:32 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sagoslott: oh, vad jag gillade henne då!

Anonym: Jag går inte bara på vad de skriver om henne... utan även på de gånger som hon deltagit i något TV-program. Tyvärr... kvinnan ger mig riktigt dåliga vibbar.

Om du menar att vara positiv med att "svälja allt med hull och hår" och bara jamsa med och le"..... Nä, så positiv blir jag aldrig.

12:23 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka