.

Mamselamsen

onsdag, december 19, 2007

Idag ska julmaten inhandlas.

Listor är skrivna och plånboken laddad. För är det något som är säkert, så är det att vi ska fasen inte stå i milslånga köer till helgen.

Fast listan är mycket kortare i år än vad den brukar vara. Skinkan köpte jag redan för en månad sedan. Då kallades den helgskinka och väger bara ett kilo.... precis lagom för oss, så vi slipper stå och tärna ner den gigantiska julskinkan efter jul och säga att det blir bra till pyttipanna. Och varje år slänger vi den där förbaskade skinkpåsen till midsommar.

Ärligt talat, så är det ingen i familjen som är så där överförtjust i julmat. Vi gillar skinka, köttbullar och Jansson... resten är mest bara dekoration. Och någon julmat efter juldagen vill jag inte bara se!

Så snacket om att man går upp så vansinnigt i vikt under julhelgen... jag fattar inte det.

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Blogger e tycker...

Tryfflarna, det är tryfflarna som gör att man går upp i vikt. I alla fall i mitt fall :)

10:56 fm  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Vilken tur för mig att jag avskyr tryffel.

/Mamselamsen

11:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka