.

Mamselamsen

måndag, december 31, 2007

Sitter här och känner mig så där euforiskt lycklig, som man ibland kan göra över ingenting.

Eller ingenting är det ju inte. Jag bara kom på att jag har så mycket att vara glad och tacksam över... och blev så där "sprattelpirrig" i hela kroppen.

- Jag är så glad att jag är frisk, trots att jag var övertygad om att jag skulle dö för ett år sedan.
- Att Camilla flyttat hem till Sverige och under nästa år kommer fullfölja sina drömmar.
- Att Jessica och Charlie fick tag på sin drömlägenhet.
- Att pappa är pigg som en 25-åring.
- Att Stephans hjärtproblem är borta och blev även han ung på nytt.
- Att Elsa är en "normal" katt som inte käkar handväskor och klänningsfållar. Apropå det, fick jag ett samtal från Ebbas nya matte. Ebba är nu en normal katt som springer ute hela dagarna och är lycklig.
- Att syrran och jag, för första gången någonsin kommer att fira Nyår ihop.
- Att Stephan och jag kommer att fullfölja vår "kinesiska femårsplan" nästa år.... och förmodligen börja på en ny. :-)
- Att jag fick en bärbar dator i julklapp och aldrig mer behöver frysa om magen.
- Att Stephan och jag, tack vare en massa gamla glasögon, kan åka på semester i vår. Varför inte Paris... Stephan har aldrig varit där.

Himlar och bananer..... jag tror ta mig fan att jag ska gå ut och ta hela världen i famn.... fast först ska jag duscha.

Over and out/Mamselamsen.

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Goii Nytt År från Piperulle TACK för det som gått.Piperulle

12:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Elsa?
http://www.almedahls.se/heminredning/productMain.asp?pf_id=14848&dept_id=4413

1:09 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Piperulle: Gott Nytt År till dig också!

akrogirl: Lite för smal runt halsen, annars tror jag att måtten runt magen är helt rätt. :-)

/Mamselamsen

1:13 em  
Blogger Cornelia tycker...

Jag önskar dig ett rikigt Gott 2008!

4:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har jag missat något, men.........skulle inte "glasögonpengarna" gå till Tilles fond - oavkortat?

5:45 em  
Blogger Gagga tycker...

Gott att läsa ett sådant bokslut av det år som gått! Du ska se att 08 blir än bättre! Allt gott önskas du o Mamselamsfamiljen från den gamla Gaggan som avslutar 07 med ett ryggskott light o som ämnar fira nyår i stillhet med man hund o katter, o nära egen säng.

6:16 em  
Blogger Batbut tycker...

Kan man få besvära damen om ett alldeles underbart Gott Nytt År?

6:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hej du nyfunne, underbara bloggare! Vad är en kinesisk femårsplan?

12:50 fm  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

ott Nytt År alla!

Och du anonyme: Visa mig det stället där jag skriver att allt skulle gå till välgörenhet.... jag kan då inte hitta det. Men gör det....

Crista: Tack! Em kinensiskt femårsplan är att ha bestämt att vissa "stora" grejor ska vara genomförda inom fem år. Alla projekt måste ju ha ett slutdatum, anars blir de aldrig genomförda.... vi ligger minst ett år före slutdatum. :-)

/Mamselamsen

3:02 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka