.

Mamselamsen

fredag, januari 11, 2008

Dags att hetsa upp sig?

Braskande grejor igen i E24 som ligger på Aftonbladets sida .
Urklipp

Global kris!

Japp..... och jag har väntat på detta i ett halvår och sålt av alla aktier och fonder.

Ingen borde bli förvånad över att detta kommer.... det har det ju gjort många gånger förut. Allt går ju i cykler. Ökar konsumtionen... ökar inflationen... ökar räntan.... risker lånemarknaden... poff! (Väldigt enkelt uttryckt)

Jag tycker att detta är en ganska naturlig utveckling. Vi kan ju bara se tillbaka på 1991 eller den 7:e mars 2000... tror jag det var... eller var det 2001? (Den sjunde mars var det i alla fall, för dagen innan på min födelsedag, ringde jag till min man och sa till honom att omedelbart sälja av allt han hade) när rubbet sa poff.

Så jag lutar mig lite tillbaka och funderar på när botten kan vara nådd och det är dags att börja handla igen... kanske i slutet av mars, då det alltid kommer en nedgång i slutet av februari eller början av mars.

Detta skriver jag som amatör och småsparare, så jag kan inte slänga ur mig en massa ekonomiska teorier.... jag har endast mitt bondförnuft... och hittills har det aldrig fallerat.

Over and out/Mamselamsen