.

Mamselamsen

måndag, mars 26, 2007

Puh.... läkaren avklarad!

En hel förmiddag av oro till spillo, över läkarbesöket idag. Jag vet inte om jag har tur i livet, men jag har (trots att jag inte har någon egen husläkare) mött så otroligt undebara läkare här i Nybro. Läkaren idag, satt säkert i trekvart och pratade med mig om hur jag ska komma vidare ur min s.k. utbrändet. Och jag fick handfasta riktlinjer som jag ska följa till nästa gång... och det tycker jag är bra.

Att han verkligen lyssnade, kanske berodde på att han och hans familj själva hamnade i en situation där de fick en andra chans i livet och begrep, som han sa, "att livet är för kort för att spillas på surt vin och dålig golf". :-)

Jag har fått ännu en tids andrum, som jag tänker använda mig av, än mer medvetet än innan.

Over and out/Mamselamsen, lycklig men intill döden trött... ska sova en stund nu.

5 Kommentarer:

Blogger crrly tycker...

Sova låter bra. Ta hand om dig!! Det finns bara en mamselamsen.

5:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det där är svårt. Att ta hand om sig själv. Följ läkarens råd. Lova.

5:56 em  
Blogger Coola Morsan tycker...

Tur att man inte hunnit ramla in på surt vin och golf än! Låter väldig Mallorca tycker jag..

Men att livet inte ska spillas bort är ju ett gott råd.

1:35 fm  
Blogger Gagga tycker...

Kram!

7:23 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Crrly: Jag gör det.
Christina: Jag gör vad jag kan! :-)
Colla morsan: Tänk att det tog 53 år innan jag begrep det.
Gagga: Kram på dig själv.... förresten paketet är på väg.... till slut!Puh..

10:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka