.

Mamselamsen

söndag, mars 25, 2007

Efter en hel dag ute i solen, återkom jag en stund till datorn.

Jag läste runt på lite olika tidningar och fastnade för en artikel om "soffbordsböcker" . Alltså vackra och kulturella böcker som ska ligga på soffbordet och visa vilken kolossalt bra smak man har. Självklart var jag tvungen att dra in till sofforna och ta en realtidsbild.
Soffbordslitteratur liten
Och så här god smak har jag. Det närmaste finkultur på det där bordet är nog Zoegakaffet.

Ärligt talat, har normalt folk böcker om Olivträdens historia, Modern kinesisk konst och Vapen genom tiderna på soffbordet? Jag har då aldrig haft det.

Over and out/Mamselamsen, inte mycket för det där "fiiiina" (uttalas på Lidingödialekt)

7 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Jamen IKEA-katalogen måste väl räknas till fin bok :-)

8:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Haha.... säger hon som konsultar för dem.

8:15 em  
Blogger PGW tycker...

Fiiin bok :-)

Men jag undrar också över folks soffbordsboksvanor. Det händer att mina kompisar har stora fina böcker med mycket bilder i på bordet ibland, men det är i så fall för att det håller på att läsa i dem. De brukar ha sällskap av pocketböcker och andra böcker, vad som nu råkar vara på gång.

10:14 em  
Blogger PGW tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

10:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

*E-hum!!* (din "dialekt". Kallas förresten Viby-i också!) ;)

Fast så pratar inte vi som bor i "allmännytte-slummen"... bara advokaterna och läkarna och de andra krösusarna på "guldkusten"!

10:57 em  
Blogger älvan tycker...

Nej, såna böcker har man inte på soffbordet, dem har man på pianot - hur skulle annars drinkarna å plats på soffbordet?

5:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mia: Jag ska omedelbart lägga det på minnet. :-)
nynaeve: Och jag som inte har något piano just nu, har dem i bokhyllan.

10:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka