.

Mamselamsen

fredag, mars 23, 2007

Nu är jag riktigt i städtagen. UPPDATERAD!

Nu åker de!
Böcker liten
Jag kan inte för mitt liv begripa varför jag släpat runt på dem.... och varför jag fortfarande har dem i bokhyllan. Jag tittar aldrig i dem. Nu får de ge sin plats åt blodiga deckare istället.

Over and out/Mamselamsen, för dagen en virvelstorm

Uppdaterad
Och av all kurslitteratur som jag tragglat mig igenom, så var den här den absolut mest trista.
Trist bok
Men så är den inte så vältummad heller.

9 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Hua! Jag vill inte ens öppna den!

2:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Till och med jag har rensat ut i bokhyllan, det du. Hittade ett litet, oanvänt förådsutrymme i källaren som jag tog i besittning igår. Och ikväll ska jag rensa bland käderna under sängen, så jag kan fylla på med "nya" där, och på så vis få plats med de allra nyaste i byrån. Kläderna som ligger i ikeakassen nu alltså. :)

3:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ja den där gröna såg ju riktigt skoj ut... *not* Min kurslitteratur från Kalmar är bra mycket trevligare, så den får stå kvar =)

4:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tess: Så mycket trist man har läst in.... fast visst... kunskap är ju inte tung att bära, så länge den befinner sig i skallen.

7:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jessica: Jag är IMPONERAD!

8:35 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Den tråkiga boken såg verkligen jättetråkig ut! Visst är det skönt att rensa bort bort bort...

9:38 fm  
Blogger Jubbe tycker...

Känner igen Beyon the welfare State där nånstans i högen. Favoriterna var dock managementböckerna men glömmer aldrig de sega vetenskap å metod böckerna jag var tvungen att läsa inför min c- och d-uppsats.

HUA

9:42 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Strumpstickan: Jaa, det var skönt.

Jubbe: Boken Beyond the welfare state läste jag aldrig. Jag antecknade som fan på föreläsningarna och när jag sen skulle skriva "ett papper" om det letade jag bara upp lite källhänvisningar här och där i boken. Och det GODKÄNDES!!!! :-D

En grej som jag verkligen lärde mig på högskolan var att RATIONALISERA och PRIORITERA!

11:47 fm  
Blogger Lilith tycker...

Känner minsann igen Månssons Båten i parken. Hade den i förra kursen. Karlen är jättetrevlig och en rätt bra föreläsare, men hans böcker hade jag ju klarat mig utan. Liknelserna mellan samhället och en båt i en park höll på att driva mig till vansinne!

6:13 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka