.

Mamselamsen

tisdag, mars 27, 2007

När jag vaknade idag kom jag att tänka på en sak. Uppdaterad

Den där fågelinfluensan som skrämde vettet ur folk för något år sedan.... vart tog den vägen? Var det ett skrämskott.... ett skott som sattes i hjärtat av själva sjukan?
Influensa
Lånad

Men om någon fortfarande darrar fjäderdräkten ur sig, skulle jag inte rekommendera att läsa boken Främmande fågel av Anna Jansson

Over and out/Mamselamsen


Uppdaterad
Jag tror att det kommer att bli som jag skrev tidigare. "Vi kommer att svälta ihjäl" !!

Och nu lägger jag även Atkinsmetoden till listan.

Herre Gud så trött jag blir!

Over and out/Mamselamsen, som smaskar både det ena och det andra smaskiga... och mår BRA!

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

ja, det var ju glaet mycket om den. Men min man som är sjuksköterksa och min kompis lugnade mig med att berätta hur låg risken för att vi i sverige skulle få den var. Vi lever inte med djuren så nära inpå som de som drabbades gör.

10:58 fm  
Blogger Ella tycker...

Den kanske aldrig fans? Kanske bara Socialstyrelsen som behövde ett legitimerande att finnas till och media fler lösnummer?

11:22 fm  
Blogger Ivana tycker...

Jag har slutat reagera på alla dessa sjukor & varningar. Och bara för att jag sa så just nu kommer jag säkert få fågelinfluensan haha!

12:23 em  
Blogger Gagga tycker...

Man hör inte så mycket om fågelinfluensan nu i media, men vi får dock fortfarande order från Länsstyrelsen om att inte släppa ut våra höns. Vi har nämligen glömt att rapportera att vi nackade dom för ett bra tag sen.
Saknar mina hönor, men väntar med nya tills jag får ha dom i frihet.

12:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

Sjukan fanns. Och finns. Och har alltid funnits. Men risken att drabbas av den är fortfarande liten. Fast jag kommer nog inte läsa boken i alla fall ;o)

2:36 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Jag har fått dille på mosad avocado denna veckan, det är gott!

4:52 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Med sunt förnuft kommer man långt...och det svenska "lagom" duger länge ;o)

5:50 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka