.

Mamselamsen

söndag, januari 14, 2007

Nybro just nu! UPPDATERAD!

Blåser liten mod
Blåser... blåser! Man får hoppas att juldekorationerna mellan husen håller. Men skulle det lossna, får man hoppas på att det lossnar på vårt hus så vi slipper få stjärnan inrusande hos mäklaren under oss. Som Ni ser har jag strykit över namnet på den så förhatliga datorfirman mitt över gatan. Den firma som sålde en skitdator till mig...den som min datordoktor, under flera veckor fick bygga om. (Behöver jag nämna att företaget gick i konkurs... därav den tomma lokalen)

Gran och renar är ordentligt stämplade!
Stämplat liten
Nu får vi innerligt hoppas på att bord och balkong inte blåser bort.

Over and out/Mamselamsen, som fortfarande inte klätt på sig.


14.10
Nu viner det inte runt knutarna längre..... det dånar! Så länge vi hör gnisslet från vår vindflöjel på tornet så är vi glada. Då sitter den kvar.

Fasen vet om inte detta är värre än när Gudrun "våldtog" oss för ett par år sedan.

Over and out/Mamselamsen, nerknölad bland kuddar och filtar i soffan

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag har gått i pyajamas sen i fredags klockan 16.30 :)

Så skönt så...

1:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

En dag som idag är det kanske klokt att inte ge sig ut i skogen...de har ju faktiskt varnat för att vara ute...

Häruppe har de inte varnat alls...så jag tror stormen undviker oss

1:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vilding: Härligt va? :-)

Christina: Jag håller tummarna för Er.

1:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du har rätt - det dånar! Lite småhäftigt väder - helt ok att vara inne och spela spel på datorn, läsa m.m. Tack och lov att vi har ström än så länge!

2:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Marskatten: Jaa, och det skramlar och brakar lite längre upp på gatan. Jag undrar vad det är som far sunt?

4:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

Sådana här stormar kommer bli fler och fler, och starkare och starkare vartefter växthuseffekten växer till snabbare och snabbare.

De kommer bli tvungna att gräva ned elledningarna, och telefonledningar också, snart. Det kommer snart att löna sig mer än att hålla på att åka ut och reparera dem var och varannan stormdag.

Här i riktiga storstaden är de nedgrävda. Fast det finns vissa elledningar här på ön ovan marken också. Men de försörjer inte mitt område tror jag.

Det blåser lite grann här också fast inte alls som på västkusten och söderut!

4:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Växhuseffekt eller ändringar av vattenströmmar på jorden? Klimatförändring är det i allfall på gång... och fort går det. Läskigt.

8:51 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka