.

Mamselamsen

fredag, januari 12, 2007

Jag är väldigt populär just nu.

Av någon förunderlig anledning överöses min mailbox just nu av mail från personer som vill mig riktigt väl.

Ska jag inte skaffa "diploma" från olika college så vill de att jag ska förstora en kroppsdel jag inte ens har. De vill att jag ska göra klipp på olika aktier eller göra reklam på min blogg om underkläder.... och betalningen är en trisslott! Folk vill att jag ska bli amerikansk medborgare.... folk vill att jag ska köpa saker från dem och sen tjäna storkovan på Internet.

Herre Gud... det är inte lätt att vara så populär som jag.... så populär att jag måste tömma min mailbox flera gånger om dagen för att den inte ska bli full.

Ärligt talat.... är det bara jag som har hamnat i en våg (ca 100 om dagen) av spammail just nu?

Over and out/Mamselamsen, snart med hybris

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jobbigt, jag får förutom allt detta andra skräp också erbjudanden om att att hjälpa Nigerianska miljonärer att ta hand om deras pengar.

11:43 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jösses... vad får du för det? :-)

11:46 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har också fått trisslott mot underklädes-mejlet. Man fick ju skriva vad man ville, så jag funderade på att bara skriva nåt. Men jag har nog inte lust.
Var dock inne på sidan i fråga och tittade, och det var inte direkt såna underkläder jag har till vardags.
Andra skräp-mejl är mitt spam-filter ruggigt bra på att filtrera bort.

11:50 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Veronika: I vår gervidemail finns inget spamfilter... får nog fortsätta som förut.

11:59 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har sällat mej till mailarna ;)

12:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ja, de påstår ju att om man bara betalar ett par tusen dollar för att lösa deras första lilla problem så ska de sen föra över enorma summer till mitt bank-konto. Jag håller nog mitt konto-nummer för mig själv.

1:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag är bättre på att städa i min mailbox än här hemma! *s*

1:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

jag har spärr på mailen, så endast mail från personer i min adressbok eller som jag speciellt godkänt kommer till min inbox, resten kommer till skräpkorgen. Den rensar jag varje dag ändå, men det är skönt att få sakerna separat!

2:37 em  
Blogger Lillasyster tycker...

Sådär en 100 skräpmail om dagen är vanligt här oxå - på en av mina mailadresser, de andra är hittills ganska fria från sånt *peppar, peppar*

Fast "spam-adressen" kollar jag alltid på nätet och laddar bara ner mail som är nåt att ha - oftast inte ett enda dock... Hm, ska nog avsluta det kontot...

8:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka