.

Mamselamsen

fredag, januari 12, 2007

Fredag.... "skapandets dag"! UPPDATERAD! IGEN!

Det finns inget så rogivande som att laga mat.... och ha tid till det.

Idag hade jag tänkt mig det här .
Fläskfilé
Sen får vi se om det blir det i slutänden. :-)

Over and out/Mamselamsen, kokerska.

Om någon hann in innan jag hann publicera hela inlägget. Och ni bara hittade en halv överskrift, så beror det på att Elsa lade sig på tangentbordet och på något vis lyckades hon publicera en halv rubrik.


Uppdaterad

BTW.... är detta man kan kalla att skåpsupa?
Skåpsupa liten
Over and out/Mamselamsen, fnissar hejdlöst


17.46
Jösses! Nu har jag provsmakat såsen... femton gånger! Den går inte av för hackor. Jag följde receptet till punkt och pricka.... ungefär.... jag hade bara skånsk senap hemma och så tyckte jag det fattades lite sötma, så jag hävde i att slurk sweeet-chilisås också.

"Skaparmusik" idag blev ingen musik alls, utan ett gammalt kassettband med Tintin... jag formligen älskar kapten Haddock.

Så snart dags att bänka oss.... Stephan ska bara avsluta det som han håller på med.

Jag sänder Er en fredags-skål!

Over and out/Mamselamsen, vrålhungrig

6 Kommentarer:

Blogger Mildamakter tycker...

Det ser minsann riktigt gott ut. Smaklig spis :o)

5:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det ser gott ut men var försiktig!! Inte ska du börja gå på AA möten!

5:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det där måste jag minsann tillaga någon dag! För vår del blir det något mindre fredagsaktigt - maken är ute och dricker ett par öl med sina arbetskamrater så barnen får bestämma middagen. Stuvade makaroner och köttbullar!
Kan man dricka vin till det? =D

5:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det ser vrålgott ut! Jag blir superhungrig. Skall upp och steka fläskfie i rosepepparsås snart.
(Btw har jag hittat Statcounter och vad en path är. Det verkar vara samma som Google A. Men skall lägga in den också för att se hur den är!)Tack för tipset!
"Morskan"

6:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ååååhhåhååå! *dreggel dreggel* Kan du inte vara MIN fru... hm... *fundera* eller min mamma? (eftersom jag ju inte är lesbisk). Det ser så himla gott ut allt du lagat! Eller så kanske du bara borde starta en receptblogg som min kompis Vonkis. (www.vonkis.blogspot.com).

12:04 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mildamakter: Det VAR gott också!

anne-maj: Hihi... ska försöka håll mig borta.

Sofia: Vin passar till allt.

Morskan: Vassego´!

Mauíanne: Bilden här ovanför har jag snott.... min bilder brukar bara se allmänt äckliga ut. ;-)

11:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka