.

Mamselamsen

lördag, januari 13, 2007

Det stormar i Nybro!

Och jag vaknade av ett brak i natt och kunde omöjligt somna om, så jag gick upp en stund och satte mig vid datorn och läste lite kvällstidningar. När jag satt där i godan ro, såg jag genom fönstret två Eu-moppar köra förbi.... varav en hade en släpvagn full med grejor. Det tycker jag är konstigt! Vad gör folk ute klockan två på natten i full storm?

Ja, inte var de på väg till stranden.

Over and out/Mamselamsen, som nu ska läsa lokaltidningarn för att se om det varit inbrott någonstans.

8 Kommentarer:

Blogger Strumpstickan tycker...

Jag vaknade av stormen också för grannen hade hängt ut en städmopp på sin franska balkong som låtit BOINK BOINK! hela natten...

Idag ska gubben ut i rabatten och stjäla grannens mopp, det är en sak som är säker *skrattar

9:20 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, det var väldans vad det blåser.

9:24 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag vaknade av att magen behövde på toan och nu knorrar magen! Väntar på kaffe! Maken står nu vid spisen och så... Om du ser rubrik med inbrott, kan du berätta vad du sett i natt.

9:42 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp.... men jag såg inte så mycket mer än det jag skrev. En hade silverfärgad moppe och svart hjälm... den andra lada jag inte märke till.

10:11 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Mer blåst är på väg....Man får väl hoppas att Eumopparna inte blåst iväg???

11:12 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Christina: Eller så hoppas vi det.

12:25 em  
Blogger Mette tycker...

Det stormade här med! Jag trodde inte det kunde storma i Malmö ... blåsa visste jag ... men inte storm.

2:23 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag hoppas pappsen håller i hatten (eller vad han nu har på huvudet) och att ni båda håller er inomhus.

9:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka