.

Mamselamsen

fredag, januari 12, 2007

För att återkomma till inlägget nedanför.

Njaaaa, nån vidare matblogg blir jag nog aldrig. Det är något fel på kameran... jag får aldrig lika fina bilder som Ilva. Visserligen är detta portion nummer två.
Portion två -liten

Japp, nummer två det var! Detta jag lagade var för fyra... och nu ser det ut så här.
Fyra personer liten
Smalmat? Nja, jag vet inte längre. Speciellt inte med en portion kladdkaka i magen också.

Over and out/Mamselamsen, som ligger och smårapar i soffan

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

sa någon en portion kladdkaka?! ah suck.
lägg ut bild och recept. förr i tiden, på det glada 90-talet hade vi (roomien och jag) ett perfekt kladdkakerecept. sen i en sådan där "vi äter för mycket skräp"- episod så slängde jag receptet. jag har aldrig fått till så bra kladdkaka som det där receptet anvisade om.
så nu testar jag alla recept jag kommer över (inte varje dag, men typ någon gång i månaden).

zen - glupsk på choklad. ah suck.

7:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Zen : Jag ska fråga Stephan om receptet.... det är han som bakar!

8:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Låg kladdkakan i formen närmast kameran? Då är den STOR!

8:29 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Jag gillar dina matbilder Mamsan! De är liksom så robusta och rejäla! ;-)

8:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det är jättesvårt att ta kort på mat och få bildern bra. Det ser inte så aptitligt ut har jag upptäckt när jag försökt.
Men visst är det rogivande att laga mat. Det är lycka

9:06 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Jooooooooo, näst efter Ilvas matblogg (hon ÄR oslagbar, det bara ÄR så) så är dina matbilder oslagbara, jag bara älskar dem...*leeeer*

5:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

antalangivelser i recept är båg. och på fredagar och lördagar särskilt gäller alltid minst dubbelt. man vill ju sitta ett tag och njuuuta. det går inte med en liten doft av ris och någon tredjedels kryddmått kryddor...

9:08 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka