.

Mamselamsen

lördag, januari 13, 2007

Ensam hemma!

Härligt!

Vad ska jag göra då? Jag brukar hota med att jag ska ringa in alla mina hemliga älskare. Men det verkar inte bita särskilt hårt på min make. Han säger bara helt lugnt: "Det är OK... men se till att de smitit ut bakvägen innan jag kommer hem igen". Hrumpf....

Faktum är att jag ska duscha i lugn och ro.... sitta framför TV:n och smörja in mig i timmar.... noppa ögonbrynen.... och fortsätta på min nya korsordstidning.

Tja, sen ska jag försöka förmå mig till att hänga upp gårdagens tvätt. Jag sa försöka! Om jag inte har lust att försöka, tvättar jag väl om den imorgon.

Min kropp har fortfarande inte fattat att den inte alltid måste vara hyperaktiv. Det rusar runt en liten ettrig fan och drar igång varenda inre organ jag har. Och mitt bästa sätt att få lugn på den är att sätta sig över ett halvkurigt korsord och konstatera att jag faktiskt inte behöver göra någonting.

Over and out/Mamselamsen, som har projekt duschning framför sig.

6 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

ANDAS!!!

11:08 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag gör det.... funkar bra! :-)

11:39 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Både jag och karln har avverkat projekt duscha, och ungen projekt badas (efter fruktpurékrig vid frukosttid).
Nu ska vi ta oss an projket lördags-shopping. Måste bara dricka upp mitt te förstås.

12:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Här har vi ägnat oss åt sconesfrukost i soffan, gått en sväng till stadsmuseet, förortspromenerat i Huvudsta och nu... tjugondaknutfest hos M & M. :) Vad hittar pappa nu när du är "ensam hemma"?

5:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jessica: Fast nu är han hemma igen. De var i Växjö och kastade hästsko. :-D

6:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

jag undrar om inte du har en odiagnosticerad ADHD... så himla mycket energi som du alltid verkar ha? *lite avundsjuk*

11:15 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka