.

Mamselamsen

söndag, januari 14, 2007

Det stormar hela tiden.

Vi hade planerat att sticka ut och kolla svampen idag, men nix blir inget med det.

Der blåser så fördömt! Och kulmen på stormen lär visst inte bli på ostkusten förrän framåt kvällen. Så länge vi har el och taket sitter kvar, måste jag erkänna att det känns lite häftigt.

Här har vi laddat med ved, ljus och korsordstidningar. Jag har t.o.m. plockat fram gamla handarbeten. Ni vet sådana där små korsstygnsbroderier med tomtar på, som aldrig blir klara för att man räknar fel hela tiden.

Och så var det visst det med att hänga upp tvätten också. :-)

Over and out/Mamselamsen, på ovanligt gott humör idag.

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Även här blåser det en del och vi ska se på film. Dåligt väder ett ett perfekt svepskäl för att sitta inne och såsa en hel dag. :-)

11:06 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Här tjuter det i knutarna också - så jag "slipper" gå ut med stavarna... blir korsord i stället för mig med.

11:15 fm  
Blogger Lillasnuttan tycker...

Här i Göteborgstrakten blåser det ca 30 m/s. Livsfarligt att gå ut. Eller att åka hem till Skåne igen.

11:28 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hoppas ni klarar er! Från värsta stormen alltså.

11:30 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Du får väl gå på hockey i Nybro idag annars. För att bättra på ditt goda humör alltså!!!!

12:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Karin: Perfekt för att bara bara myyyysa!

Bloggblad: Vi står juldekorationerna mellan husen i 90 graders vinkel mot vad de borde.

Tina: Orkan alltså. Var försiktig.

Camilla: Ja, vi bara avvaktar.

Orreforsaren: Finns det något som får mig på dåligt humör, så är det hockey.... och fotboll. :-)

12:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Menar HÄR.

12:21 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Hoppas ni slipper få det värre. Här är det bara hård vind. Vi ställde in ett besök ute i skärgården idag. Nu blev jag faktiskt inspirerad att ta fram ett broderi. Har såna jag med som ligger. Kram på dig!

12:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

LG: Kram på dig också!

12:43 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka