.

Mamselamsen

lördag, april 29, 2006

Ja, jag vet att Ni inte kommer att tro att det är sant.. Uppdaterad.

men jag har faktiskt vunnit i Matlagningstävlingen!!

Jag vann kategorin Nyskapande med min Levande föda



Det var det nog inte många som trodde. :-)

Over and out/Mamselamsen, hur stöddig som helst.



Minns Tilles fond!



Alltså! Nu känner jag mig faktiskt manad att lägga upp lite alster på min matlagning.

Tomatsallad liten
Tomatsallad.... jag lovar... det är ingen spya.
Kalops liten
Kalops
Nudlar liten
Nudlar

Fanken, jag hittade inte min bästa bild... Korv Stroganoffen.






20 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

GRATTIS!

9:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gerd: med tanke på mina alldeles gräsliga matbilder, som jag normalt brukar lägga här... är nog de flesta ganska chockade! *skrattar*

10:14 fm  
Blogger Humlan tycker...

Som jag skrev hos Ilva, jag hade gärna sett dig när du fick reda på det...
Grattis! Kanske kan du få ett diplom att ha på nya stället (även om det inte är du som står för maten)...

10:28 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Grattis!

10:37 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Grattis! Härligt med kreativitet. När det gäller de gamla matbilderna - bilden på den där tomatsalladen är en riktig bantningshjälp.

11:19 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

e: Jag vet! Jag samlar ju bilder till min kommade bok "Bantarens bästa bok" och jag ska lägga ut ALLA min matbilder. Man bara bläddrar lite i boken och vips försvinner alla hungerskänslor. :-)

11:22 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Läbbiga bilder måste jag säga (förutom den du vann med!).
Du kanske kan sälja dem till viktväktarna :-) Jag blev iallafall genast ohungrig när jag såg dem.
Grattis till priset förresten!

11:25 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

blomma: Va´tycker du inte att de är läckra? *skrattar*

11:33 fm  
Blogger Morgondimma tycker...

Grattis! Men det kan ju ha berott på att det inte var en fototävling du deltog i!! Matlagningen verkar det ju inte vara fel på, bara kamerainställningen...

1:03 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Hur lyckas du med att få alla matbilder så oaptitliga?

1:48 em  
Blogger Fröken J tycker...

Grattis, vem hade kunnat ana detta.

men dina andra maträtter såg väl sådär ut på kort. men smakar säkert mycket bättre än nåt jag lagat=)

1:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: Skicklighet!!!

FrökenJ: Det ligger mycket arbete bakom dem. :-)

2:36 em  
Blogger crrly tycker...

Grattis!!! :)

5:11 em  
Blogger Gagga tycker...

Grattis till umärkelsen!
Lova att du inte gör reklammatbilder för erat nya ställe bara!

7:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gagga: Det är lugnt... jag lagar ju inte maten där... OCH jag tänker inte fotografera den. :-)

7:40 em  
Blogger Eva-L tycker...

Korv stroganoffen är för alltid inetsad i mitt minne, det behövs inga bilder:-)
Grattis till vinsten!

8:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

eva-l: Tur att man gjort sig oförglömlig för nått. :-)

8:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Grattis till segern! Och att Stroganoffen försvunnit gör då rakt ingenting. När man en gång har sett så glömmer man den aldrig...

8:14 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lena: Förstår INTE vad du menar. *skrattar*

10:43 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag är seeen men GRATTIS! Jag ska ta och prova ditt recept på mina flickor.

10:14 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka