.

Mamselamsen

tisdag, april 25, 2006

"Better place-Tilles song"

Tilles låt "Better place" finns för gratis nedladdning här .
tille1_375x250[1]

Skänk gärna en slant till Tilles fond . (EB-fonden. Postgiro:4176055-4 och märk talongen eller meddelandet "Tille-lille")

Over and out/Mamselamsen.



PS. Om Ni lyssnar riktigt noga på slutet, kan man höra hur Millan faktiskt gråter när hon sjunger. Detta får jag förmodligen inte skriva om.... men beskäftig som jag är, så gör jag det ändå. DS.


Ännu senare. Jag tror inte att Camilla har något emot om någon vill lägga länken till "Better place" på sin sida och med en önskan om att man kan skänka en krona eller två till Tilles fond.


Uppdaterad!
Snälla, snälla nån. Tänk inte ens tanken!!!!!! Känner Ni, att Ni vill göra av med 69 kronor... gör det då i Herrans namn på fonden ovanför istället.

33 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Sååååå bra!!! Vilken duktig Camilla du har! //Lisa

2:48 em  
Blogger Bambi tycker...

Så otroligt vackert, helt tårögd här!!

3:08 em  
Blogger crrly tycker...

Men åh, vill lyssna, kan inte det nu här på jobbet.....

3:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

crrly: ÅK HEM!

3:34 em  
Blogger Humlan tycker...

Såå fin!
Lyssnar igenom de andra också (det var ett tag sedan sist och visst är det skillnad på inspelningarna) och väntar otåligt på skivan...

4:00 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Den var ljuvligt vacker!

4:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

Är helt stum av beundran över denna vackra sång till Tille. Camilla är en otroligt bra sångerska som ni föräldrar skall vara MYCKET,MYCKET stolta över (vilket jag vet att ni också är.) Sången var bara så tårdrypande vacker, oj, oj, tårarna bara trillade. Har följt Tille i bloggen från början till slutet så tragiskt för alla. Din blogg är också välbesökt av mig :-) den bästa på nätet (sant.)Har skivan kommit fram till Tilles mamma, har Camilla kollat det ? kan ha blivit något fel på vägen, tycker det är konstigt att Therese inte har berättat om den i sin dagbok...
Fortsätter följa din blogg :-)

4:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ruth: Jaa, vi är mycket stolta över våra "höns". Om inte Jessica hade varit av den lite mer blyga sorten hade jag skrutit och skrävlat över henne också.
"Bäst på nätet"... nja det var väl och hugga i *rodnar som en blyg viol*
Millan expressade över skivan, så den skulle senast komma som i lördags. Men de har väl lite annat och tänka på kan jag tänka mig.

4:44 em  
Blogger crrly tycker...

På väg snart! :)

4:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

fin låt...

6:15 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Tack sa jattemycket allihop!!!!!!! Pa det har sattet lever Tille kvar annu lite langre!!

-Camilla

xxoo

6:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Den är verkligen sååå vacker! Och du sjunger jättebra Camilla! Har lyssnat säkert 10 gånger nu, och jag får fortfarande ståpäls och tårar i ögonen varje gång. Hoppas inte grannarna över oss störs av musiken... men det tror jag väl inte?

6:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

jenny. Det är lugnt.... vi spelar här uppe också. Stör vi? :-)

6:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Förresten Jenny! Mia S. i Emmaboda fick en flicka igår.... visste du det?

6:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vi hör nästan aldrig er, så det är helt lugnt! Vad kul att höra om Mia & Johan. jag har kollat på webbisar varje dag!

8:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

oj, vilken vacker sång. Vad stolt du måste vara över dina underbara döttrar =)

8:55 em  
Blogger Batbut tycker...

Kan bara instämma i lovorden. Låten var klockren, sorglig men ändock hoppingivande. En skir och ömtålig skörhet, med en styrka bakom. Vacker!

9:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sara: jaa, det är jag!

9:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Skugga har hybris, vem tusan kan tänka sig betala för det? Ingen förhoppningsvis...

10:03 em  
Blogger crrly tycker...

OMG, det där från Linda måste vara ett skämt??!!!!! Hahahahahahaha!!

10:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Och märk väl.... jag nämnde henne INTE med en stavelse

10:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Försöker sätta ner några ord, lätt är det inte när tårarna rinner igen... MEN jag börjar med Underbar och fortsätter sedan med ...nää det finns ändå inget bra ord som räcker till att ens börja beskriva den känslan som låten ger mig. Sätter mig ner och lyssnar igen istället...
Tack snälla!!

Kramar OM

Ps. lägger in en länk på vår sida så att fler får lyssna /Ds

11:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vackert!

11:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Verkligen jätte vacker låt. Lägger en länk på min sida, och passar på att påminna om Tille -fonden.
....nu in till Camilla o skriva lämna en kommentar :)

11:42 em  
Blogger Fröken J tycker...

otroligt fin=)

1:42 fm  
Blogger X tycker...

Haha, Linda ville inte ha 690 kr, utan 69 kr. Millan gjorde ett bra jobb, förresten... igen!

5:03 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sabina: Men det stod 690. Ok för 69 kronor då..... det är minst 5000 för mycket.

Alla Ni andra... sprid fond och toner vidare, för jag skulle helst av allt vilja slippa läsa om fler levnadsöden som Tilles.

8:14 fm  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Blödiga Biggis grinar som en gris på kontoret just nu... Så vackert!

9:05 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

biggis: Din ord väger tungt ska du veta! Tack!

1:11 em  
Blogger CV tycker...

Eftersom vi kanske inte har exakt samma besökare lade jag in länken i min blogg också, och länkade hit dem också.
Det här är viktigt, Tille kan vi inte hjälpa mer men andra barn som drabbas.
RS
kulturbloggen.com

8:40 em  
Blogger mikebike tycker...

jag sällar mig till skaran. jättefin låt. har inte riktigt klarat att läsa så mycket om tille. jag blir så lipig och "svullen" då.

angående linda skugge så blir jag helt stum. jag blir förbannad. wassup. vem fan vill pröjsa för det. de som gör det borde loggas och förbjudas tillträde till internet och alla offentliga utrymmen. det får nog bli en surblogg om det.

8:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

Låtarna var verkligen jättemysiga. Hon har en himmelsk röst :) Fina är bilderna med.

7:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jättefint! Verkligen! Lite Antares autotune på det hade varit pricken över i:et dock.

10:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka