.

Mamselamsen

måndag, april 24, 2006

"Det är mååååndag morgon och mitt huvud känns så tungt..."

Vaknade idag av att fåglarna skrek utanför mitt fönster. Och de fåglar som landar på taken här runt omkring är kajor och de brukar inte har för vana att kvittra nämnvärt mycket. Tänk om man ändå kunde släppa ut Ebba och Elsa på taken med varsin Ak4:a och de kunde eliminera dessa gaphalsar i en enda blodig kulkärve. Men då hade man väl fått hela djurskyddsinspektionen på sig... så OK, jag stänger fönstret och lägger kudden över huvudet istället och liiider.

Ibland tror jag att kajor är Guds hämnd till människan. Skriker de inte halsarna av sig eller flyger i gäng som skulle få filmen "Fåglarna" att te sig som ganska oförarglig, så försöker de sno maten för oss på varenda uteservering. Stryk skulle de ha!

Over and out/Mamselamsen, som gärna skulle agera fågelskrämma!

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Använd lasso och fånga några pippifåglar, plocka dem och stek dom. Jag tror att de kan smaka gott, i vartfall tillsammans med flaska rödvin.
Men för allan del - JAG vill inte bli bjuden på en skata eller annan bevingat djur förutom kyckling!

10:32 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Sen vi högg ner vår 4-metershäck har vi varit förskonade. Förut väcktes jag av skatungar som dansade tango på mitt fönsterbleck... och skrek när de blev rädda.

10:32 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

tss: Kalkon är inte att tänk på alltså?

Bloggblad: Tänk om jag bara kunde hugga ner hustaken här runtomkring. *drömmer*

10:36 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Håller på att lägga ut ett inlägg... men vad tusan, det går ju inte att publicera! Fan!

12:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ett par roliga länkar jag hittat under dagens surfning:(särskilt den sista är jättekul)
http://www.commander.se/kategori.php?kategori=2&u_kategori=68&PHPSESSID=ec0a246dce38aa811bb96aedbea96e95

http://www.i-dressup.com/


Ha de så roligt med att skjuta fåglar o klä upp dig ;)

12:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

saraj: Just idag, känns den första länken mest lockande.

12:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Idag blir jag
F U L L K O M L I G T galen på blogger!

1:26 em  
Blogger Ilva tycker...

jag kan inte heller fa ut nagot!! trodde det bara gallde servern som kor Blogger har nere...

1:49 em  
Blogger Mildamakter tycker...

"Må de drabbas av racerbajs"...*mordisk* ;o)

2:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag vill B L O G G A !

Jag vill visa vad som kom idag!!!!! Fan, Blogger kom igen!!!

6:08 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka