.

Mamselamsen

fredag, april 28, 2006

Ett ord till min kära dotter i Hollywood.

Jag vet att du är djupt chockad över vad som händer med "Better place-Tille´s song" som du knåpade ihop på tjugo minuter, på golvet fram din keybord. Men kom ihåg en sak!

- Du ska gå färdigt på¨Musician Institute". Basta!
- Nu när det "händer"... glöm aldrig den lille kille som inspirerade dig till denna fantastiska sång. Det är faktiskt p.g.a. av hans livsöde, som det rusar för dig nu. Glöm aldrig det... men det vet jag att du inte skulle!

Over and out/Mamma

14 Kommentarer:

Blogger Gunilla Hjelm tycker...

Det är jätteroligt att Camilla får sådan uppmärksamhet för Better Place - Tille's song och det är inte förvånande.

När man lyssnar på den så hörs det att det finns ett äkta och djupt engagemang bakom.

Sången är inte skapad i en musikfabrik bara för att den ska bli en hit utan för att det fanns en drivkraft att skapa den till minne av någon.

Att sedan fler upptäcker Camillas kvaliteér, ja det är bara bonus :)

Jag har förresten satt i 200kr till Tille's fond jag också.

1:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Underbart!!!!!!

1:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det måste kännas dubbelbottnat att ha en sådan personlig framgång med ett sådant projekt... Å ena sidan den behjärtansvärda insatsen, å andra sidan de personliga fördelarna hans öde nu ger Camilla - som kan ses som att utnyttja situationen. Är det rätt? Men så ska hon inte se det. (Om hon nu gör det. :) Om inte hon gör det finns ju i alla fall risk att andra gör det... :()

För jag tror att det är så här:

När man ger något helt osjälviskt, bara av ren omtanke, medkänsla och engagemang, så får man tillbaka också. Det är det som händer för Camilla nu. Hon gav av sitt hjärta. Nu får hon tillbaka.

Låter kanske flummigt och klyschigt men det skiter jag fullständigt i. För jag tror på det!

1:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mia: Hon hade inte riktigt räknat med detta. Hon håller ju redan på att spela in sitt album... det började hon ju med innan detta hände. Hur i himmelens namn ska hon fixa detta... hon jobbar redan 7-11. Både skivan och skolan.

1:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har fått den uppfattningen att din dotter VET vad hon gör. Men visst är det viktigt att hon inte tar sig vatten över huvudet. Fast det ser nog mamsen till att hon inte gör......

1:52 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Den är så fin, låten, och som du skrev förut, beroendeframkallande.

Jag är bara nyfiken - vad är det som har hänt efter att hon gått ut med låten? Har du skrivit det i bloggen? Kan inte hitta.

2:12 em  
Blogger crrly tycker...

Som litteraturvetare är jag väldigt förtjust i dina rubriker till de senaste inläggen! Snyggt med blinkningar till vissa litterära verk.

2:56 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag undrar också över antydningarna. Vad händer? Det är så svårt att se över till Hollywood from here.

4:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Inte mycket. *ler brett*

4:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vad fin låten är! Jag följde Tilles mammas blogg och blev lite nyfiken när du skrev om låten. Och nu fick jag äntligen höra den. Jag laddade ner den direkt! Med risk för att den sprids som ett frö för vinden av mina döttrar :-)

11:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

blomma: Millan vill att den ska spridas för vinden... det var därför hon skrev den till Tille.

6:26 fm  
Anonymous Anonym tycker...

tack för att du skrev på min blogg och länkade mig hit. Jag har laddat ner sången och kommer att ha den bland mina speciella sånger.
Kram Gunilla (Rickards mamma)

8:10 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vad bra! :-)

8:17 fm  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Aven om ingen mer an Tilles mamma och pappa hort laten sa hade jag varit lika glad anda...att dom fatt den...Utan Tille hade det aldrig blivit en lat....

9:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka