.

Mamselamsen

onsdag, april 26, 2006

Statistiken avslutad.

OK.. det är 8 från Nybro 0ch 10 från i närheten som läser min blogg. ÅTTA från Nybro!!!!

Det här känns lite "scary". Tänk om jag går på stan och folk går bakom mig och pekar finger... "Kolla kolla, där går den knäppgöken som bloggar och lagar världes äckligaste mat". Och det känns ju inte så bra i och med att vi tjuvstartar* en restaurang här i stan på lördag

Vilka är NI? Ja, Jenny och Therese vet jag... men Ni andra! Om Ni känner igen mig (foton har ju legat ute) kom fram och knacka mig på axeln. Jag ÄLSKAR att prata och fika... om det nu har undgått någon!

*Tjuvstartar betyder, att vi inte har skrivit några papper än (det fattades ett från säljaren). Men vi börjar knega där redan på lördag, för att sen ha stängt till den 2:a maj. Idag är det nog mest ett café men när vi efter midsommar öppnar på "riktigt"... efter en massa ombyggnationer ska det bli mest restaurang med en speciell inrikting. Nyfikna?
Vår rest
Här är det!!!

Over and out/Mamselamsen, som loooovar att kocken är Stephan

29 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jadå, så fort ni har öppnat och jag fått en bättre vägbeskrivning eller adress än den där kryptiska bilden och vi är klara med vårt renoveringsprojekt så jag får tid, så åker jag från nära till förorten och knackar dig på axeln. Promise.

9:16 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag är väll också från nybro.. :) Även om jag inte bor där nu...

9:24 fm  
Blogger Monica med yffen tycker...

Vad kul med restaurang! Grattis!

Vem vet, kanske kommer vi dit och äter i sommar om vi har vägarna förbi (du lovar att det är Stephan som lagar maten?). Då ska jag också knacka dig på axeln.

9:27 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Lycka till´med restaurangen!

9:48 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Långt till Nybro från Götet, kanske stannar till om man har vägarna förbi, naturligtvis förutsatt att inte inriktingen är vegetarisk.

I min stad har Leffe Grå restaurant, han är en av mina idoler trots att han är en sur gammal gôbbe. Matlagning är mitt favoritnöje.

10:08 fm  
Blogger Ilva tycker...

Nu du, nu har jag lagt ut sammanstallningen!

10:27 fm  
Blogger Ilva tycker...

Du, ar det den dar med skylten som var fardig den har gangen da?

10:28 fm  
Blogger Nina tycker...

Åh vad jag är glad för er skull. Hoppas att allt går vägen. Känns spännande även för mig varför vet jag inte. Lycka till

10:29 fm  
Blogger Humlan tycker...

Grattis! Så skönt att det blir något denna gång!
...inriktning Italiensk! Och så får Ilva stå för recepten???
...inriktning Fisk! För att det inte finns någon fiskrestaurang i stan?
...inriktning GI? För att det är så populärt och dessutom går det hem även hos dom som inte "tänker på vikten"?
JA! Jag är nyfiken!
Jag spekulerar.
Jag undrar.
Jag vill VETA!
*suck* Men jag antar att jag får ha tålamod...

11:00 fm  
Blogger Gagga tycker...

Inriktning Amerika?

11:02 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Du, jag har mailat en text, kan du kolla om du fattar o så, o skicka tillbaka? Varför är du inte på icq? :) *kramis*

11:25 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lena: Kommer snart!
Jessica: Du är från Stockholm!
Monica: Välkommen... Stephan ÄR kocken i familjen :-)
Risken: Tack!
Jeff: vegetariskt? No way! :-)
Ilva: jag ska omedelbart kolla!
Loppan: ja det är lite spännande... och nu kan vi jobba lite lugnt... om vi vill.
Humlan: Gagga är på rätt spår.
Gagga: Kockrent!
Jessica: Mi. dator är ju inlämnad tills jag får det där från dig!!!! Men jag kollar!

1:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Rätt att jag bor i Nybro så känner jag inte igen stället, det är ju katastrof :-( men det lär väl klarna så småningom.

1:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Therese: Du har säkert varit där. :-)

1:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har skickat "det där" idag. :) Har du kollat än? :)

1:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hm, förvirrad, hade ju redan fått tillbaka texten. :) Nåja, har bokat biljett hem efter midsommar idag, kommer måndagen den 26:e, kring 11. :)

1:57 em  
Blogger mikebike tycker...

kommer jag till nybro kommer jag att titta in. kanske ger mig till känna. kanske inte. jag gillar också att fika;)

2:07 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag är dock ganska övertygad om att jag bara har en enda läsare här i stan.

Hoppas att allt funkar den här gången. Klart att det blir rysk inriktning med tanke på all Stroganoff du lagar...

2:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ja det är ju det som retar mig att jag nog har varit där men att jag inte kan komma på var det är...jag börjar bli senil men jag fyller ju snart 40 :-)

2:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Inte vegetariskt, tack så mycket då kan man vara lugn, har lite svårt för fanatiker. Kroppkakor är djävligt gott, men det dom Öländska som är Go'ast. Feskkrog i Nybro låter lite udda, men kan dom sälja rökt makrell i Kåseberga så. Sist makrillarna var i Kalmar blev det väl Torsk?

Italienskt är ju oftast bra och Amerikanskt låter intressant. TexMex och Cajun/Creole är fina kök och sedan finns ju Clam Showder mm.

När avslöjas vilken inrikting det blir?

3:26 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Vad kul! Jag tror på amerikansk mat eller svensk husmanskost. Och jag kommer att knacka dig på axeln i sommar. Har vägarna förbi där då. Lycka till med starten!

4:13 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror faktiskt jag vet... känner igen tavlorna!

5:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hallå. Mig känner du åxå igen. Ibland. *S* Hon som tipsa om Elsa. Sågs ju i lördags en sväng. Hmm..nu började jag ju fundera på vilket ställe de kan vara. Har två möjligheter. :) Får se om jag har rätt sen då.

6:50 em  
Blogger PGW tycker...

Ingen korv stroganoff? Lovar du?

*misstänksam*

7:13 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mat är trevligt. Du kan starta blogg kvällar för dom i Nybro som vill lära sig...eller kan dina trogna 8? "Nybban" läsare komma och ta ett tag i disken!

9:51 em  
Blogger Cornelia tycker...

Om jag passerar Nybro ska jag käka på ditt hak - jag lovar!

9:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

Blir faktiskt inte klok på vilken resturand det är. Chili? Blue Rose? Juventus?
Får väl åka en sväng till storsstan på lördag då....

10:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orreforsan: Vi har skjutit upp det... vi kommer att vara där på tisdag. jag hörde med Stephan nu. Han tyckte det var dumt att göra det innan första maj-helgen.

9:01 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jenny: Du är inte dum du. :-)
Fia: Klart jag känner dig!!!
Therese: NÄR fyller du då?
Jessica: As-bra.... Då ska du få spika!!! :-)

Och alla Ni andra: Titta in och knacka mig på axeln.

9:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka