.

Mamselamsen

torsdag, april 27, 2006

God morgon världen!

Med kattor klampandes runt på min sömniga lekamen, vaknade jag idag. Kattor vars klampande betydde: "Skaduintegåuppsnartochgeossmat!" Så. då gjorde jag det och här sitter jag.

Vi har problem här. Vi dribblar fram och tillbaka om vad den restaurangen ska heta. Den kommer att få ett litet amerikanskt stuk, efter ombyggnad i juni. Kan vi få lite hjälp här kanske?
Den ska heta
Plankan
Mamsan
Sunset
Mamselamsen
Jag har ett annat namn som jag skriver i kommentaren
Redneck
Free polls from Pollhost.com

Rösta..... för t-shirts måste beställas snart.

Over and out/Mamselamsen, den fortfarande ganska vimsiga

27 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

horru kan du inte maila mig kort om vad det AR for objekt? Snalla?

8:43 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

OK!

8:46 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Wings'n'skins.

Förutsatt att det kommer att serveras chicken wings and potatoe skins förstås... annars vore det ett väldigt dumt namn.

Eller nåt annat ur menyn då. Som ni räknar med blir ett bestående inslag.

8:52 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lena.... inte alls dumt!!!!!

8:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Gjort!

8:54 fm  
Blogger Ilva tycker...

last och svarat!

9:09 fm  
Anonymous Anonym tycker...

den ska heta mamselepappsen

9:25 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Lenas namn var ju kanonbra!

10:00 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Åh, nu blir jag nästan generad, det där slank ur mig redan under dagens första kaffe ju... Innan hjärnan ade gått igång (inte för att jag kommer på nåt bättre nu när den gjort det).

Men alltså, om mitt förslag blir det vinnande, vad vinner man då? En middag?

*hoppas och dräglar*

10:04 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag gillar verkligen Redneck, men då ska det väl vara lite smak av western:) Det är lite kaxigt så där tycker jag, men kanske inte så bra om ni inte tänker köra med square dance och klassisk amerikansk mat ... :) Eller det kanske är fördomsfullt av mig. *fniss*

10:05 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag kan berätta, att det bara... bara kommer att spelas countrymusik.

10:37 fm  
Blogger listoplisto tycker...

Iiiiiinte "Redneck" i alla fall, snälla.... jag får bara associationer till Rednex och deras töntiga stil av det namnet, och er restaurang kommer ju att vara coooool :-)

Hmmm... inte så konstruktiv kommentar ser jag, men jag har inget eget bra förslag *S*

10:41 fm  
Blogger crrly tycker...

Det blir inte cajun-USA utan snarare Wild west då?


Wings 'n' Skins var väldigt bra faktiskt.

Eller nåt med Buffalo... Eller nåt med Wild East för att ni bor på östkusten, fast det kanske är för långsökt?

Countrymusik... Dolly´s? ;)

11:28 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

crrly: Snarare Shania Twain och company!

11:40 fm  
Blogger Rexxie tycker...

Men hallååå! Inte Redneck i alla fall!

Åtminstone i min värld så är det rednecks som våldtar och mördar i "Den sista färden", och wikipedia anger att det ungefär rent ordmässigt är motsvarigt med nigger...

11:56 fm  
Blogger Gagga tycker...

American Dream

12:02 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nä,inte redneck, för ni har väl hört den här: Vad kallas en redneck som inte knullar sin syster? - Enda barnet.

12:30 em  
Blogger schmut tycker...

du måste ha cornbread på mamselamsens!
och creamed corn!

12:47 em  
Blogger schmut tycker...

och du måste ha patsy cline som bakgrundsmusik...och lite hank williams. och lite merle haggard. och bluegrass!

jag kommer. jag vill ha en egen plats. ett Lisa-bås.

12:48 em  
Blogger Batbut tycker...

Newbridge - lite yankee touch över dett. (Ny bro)

1:41 em  
Blogger Unknown tycker...

Tycker nästan att Batbuts förslag var det bästa

Inred som i en Clintan film och döp resturangen till
Little Eastwood
*skratt*
nu blajjar jag bara
Har absolut inga bra förslag

Vad säjer S?
Han kanske vill döpa resturangen till "Kubb`n Hubb ? *fniss*
Eller
The Horseshoe?

2:05 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Himmel vilka bra förslag vi fått... här kommer det att bli hårda MBL-förhandlingar vid köksbordet. :-)

2:34 em  
Blogger Bambi tycker...

Mum´s, som i mammas eller som i mums :-)

2:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Cajunán lite fyndigt amerika inspirerat och lite koppling till Mörbylånga

6:08 em  
Blogger SilverLakeSwede tycker...

Kommer maten att matcha musiken, typ Buffalo wings, chili, BBQ Ribs, Cornbread, etc?

Några förslag:

Memphis
Ribs (Ribz)
Sycamore
Whiskey
The Pit (om ni har riktig BBQ)

Svårt att komma på något som inte låter corny på ett ställe i Nybro. Det får ju inte verka som High Chaparall... (finns det kvar? jag minns besök där som barn. Big Bengt!)

Eller bre på rejält. "The greatest little Rib-Shack in Nybro!"

Lycka till i alla fall.

6:51 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Får man en bloggardator vid varje bord?

11:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: Nä.... men jag kan sjunga för alla om de inte uppför sig ordentligt.

11:25 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka