.

Mamselamsen

torsdag, april 27, 2006

Nää.... inte ett barn till! Uppdaterad!!!

Lilla lilla Berat lider av samma sjukdom som Tille. Och båda är från samma stad. Jag blir så arg, jag blir så ledsen. Varför ska små små barn behöva råka ut för detta? Fan.. fan.. fan... ursäkta uttrycket, men jag kan inte låta bli.

Så.... upp med plånboken nu... PG4176055-4 och märk talongen Tille-lille.... och behöver Ni få valuta för pengarna så lyssna på "Better place-Tille´s song" en gång till.


Uppdaterad 16.22
Jag har i flera dagar uppmanat folk att skänka till ovan nämnda postgiro, men kom på förut att jag faktiskt inte inte skänkt en endaste krona själv. *skäms*

Men det är åtgärdat nu.
Tilles fond liten
Så nu är det Er tur!

Over and out/Mamselamsen, hur vimsig som helst.

8 Kommentarer:

Blogger Gunilla Hjelm tycker...

Hej Mamselamsen
Nu har jag också lagt länk till sången om Tille (som är så himla bra) och en uppmaning till att skänka pengar.

Hoppas att det är okej.
/Gunilla Hjelm

3:00 em  
Blogger crrly tycker...

Å, så vidrigt.

3:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Javisst är det ledsamt med barn som får så svåra sjukdomar. Min syster miste sin 1½ åriga dotter för snart 9 år sedan i Morbus Gaucher.
http://www.sos.se/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=0&EXTRA_ARG=&CFGNAME=MssFindSV.cfg&host_id=42&page_id=3973&query=Morbus%20Gaucher&hiword=Morbus%20GAUCHERS%20Gaucher%20 (Oj vilken lååång länk)

Lilla Josefin var den andra i Sverige som diagnositiserats med typ2 som är dödlig.

Svårt att sätta sig in hur tufft det att mista barn om man inte gjort det själv.

Hälsningar Gerd

4:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gunilla: Tack!
crrly: Inte sant!
Gerd: I bekantskapskretsen finns det människor som också mist sitt barn! Så hemskt... så hemskt!

4:33 em  
Blogger crrly tycker...

Såg på TV4 Mitt nu, här är länken:

http://www.tv4.se/player/categories.
aspx?treeId=10075&pid=51000&more=1

Usch, det var tungt.

7:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

crrly: Jag får inte min dator förrän min nya dator förrän imorgon!!! Denna har inga högtalare.

7:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Även jag har nu bidragit till forskningen om Tilles sjukdom.

10:12 em  
Blogger crrly tycker...

Å, då får du vänta till dess då. Jättebra program.

Skänkte pengar förut också.

11:50 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka