.

Mamselamsen

fredag, april 28, 2006

Fredags-skapande!

Många är nog glada över detta receptet.... inga aktuella matbilder. :-)

Recept!
- Ring Er regionala pizzabakare och beställ! Välj noga... vi tog med oxfilé och gorgonzola.
- Ta på ytterskorna
- Gå/ta bilen till Er närmsta/bästa pizzeria.
- Betala och dra hem.
Pizza2 liten
- På diskbänken har Ni dukat vackert.... liksom till buffé. Levande ljus under köksfläkten är helt OK.
- Ät och drick ett elller två glas Mauro à ca. 50 kr/flaskan... i mitt fall tre.... glas. *sluddrar lite*
- Sen kan Ni, förstenade av kolhydrater, fett och mjölkprodukter dra Er tillbaka till soffan.
Pizza1 liten
Tja, det var väl receptet för idag.

Öhhh... vad då då Familje-pizza.... ungar var tusan är Ni? Här var vi tvungna att klämma i oss allt. Vi mår inte riktigt bra!

Over and out/Mamselamsen, "the chef"!!!!!!!!

16 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

hello I am mucahid

My web blog is www.blogcu.com/mucahid23

7:59 em  
Blogger Ilva tycker...

jag har ocksa markt det dar, barn ar ALDRIG dar nar man behover dem....

8:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

Va?? Måste du ta dej till pizzerian? Här levereras den till dörren!

8:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Exakt!!!!
Rita: Sånna moderniteter har vi inte i Nybro.

8:09 em  
Blogger Fröken J tycker...

haha. du är så grym. ja man har ju alltid lite svårt att sluta äta när man är mätt och sen ligger man som en död val i soffan hela kvällen. nu ska jag äta natchos jag, sambon lagar, lyx i sig det!

9:05 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fröken J: Jag reste mig upp och gick hit... tebaks igen. Öhhh...

9:16 em  
Blogger mikebike tycker...

jag åt en kebabrulle från min bästa/närmsta pizzeria i söndags.. jag kunde fan inte heller lämna så jag blev illamående och fick liggduscha bort mitt yrsel;)

fan mamse. jag blev just snuskigt sugen på några glas rött. aldrig har jag nåt hemma som bara står och skräpar

9:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mikebike: Skaffa ett lager... det ser min käre make till att jag alltid har. Du kanske borde skaffa dig en make? :-9

9:49 em  
Blogger Bloggblad tycker...

FUSK!!!
Här har ätits hemmalagad mat. Dvs jag tvingade ner maken i köket och instruerade...

10:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggbald: Sånt kalls "take-away"! Så fusk även där!!!

10:05 em  
Anonymous Anonym tycker...

själv är jag fast i Oslo...alla flyg fullbokade,så nu har jag kalasat på hämtmat: 2 vårrullar, en mini pizza, 2 slags rösti m bacon. Allt var flottigt och smakade skit o paprika pulver...I morgon får jag komma hem...då blir jag snäll o positiv igen!

10:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kapple: Varför så negativ.... låter ju som hela kostcirkeln juh..

10:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kostcirkeln fullbordades med cola. Vinmonopolet stänger 17! hahahaha...kan ju köpa billigt på flyget i morgon. Norge är ett icke EU land! Så nu blev jag positiv igen... har en påse ostbågar kvar också...!

10:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Läst dagens blogginlägg och skrattar....Här hemma hos blev det hamburgare i pitabröd och så har vi stoppat nyttigheter mellan brödet och köttet. hela cirkeln på en gång.

11:39 em  
Blogger Bloggblad tycker...

ÖH- vaddå "take away" - TA HIT'ET ropade jag när det var klart! Inte "i väg"

11:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Visst ja... du fick "take-here-food". Oj, vilket bra utryck... finns nog med i nästa omgång av Svenska akademins ordlista. :-)

7:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka