.

Mamselamsen

fredag, januari 06, 2006

Vådan av att gå och lägga sig klockan halv nio. UPPDATERAD!

Man vaknar av "egen maskin" klockan sju. Eller kanske inte helt på egen hand förresten. Jag gav mig på det där sockerfria godiset som Stephan köpte innan jul... och jag åt ganska många om jag ska vara ärlig. Detta mångtaliga antal resulterade i en ganska rörig mage i natt. Och för Er icke-kvackelmagade, kan jag upplysa om att detta oroliga har nu under ganska högt tryck, förpassats till de sälla jaktmarkerna. *pustar ut*

Efter denna "sejour" på Damernas, hittade jag Elsa här.
Elsa i diskhon liten
Tja, vad ska man säga?

Over and out/Mamselamsen, som nog inte kan diska på ett tag.


Uppdaterad 9.16
Det var ett tag sen jag gjorde reklam för mina "höns"
Här kommer Jessica som för tidningen M3, än en gång kommer att skriva i Amelia (nästa nummer). Denna gången handlar det visst om kameror. (På för oss vanliga dödliga, ett fullt förståligt sätt. Jag vet... korrläste igår.)

Sen Camilla innan hon kommer hem från dennadär i Oslo. För Millan är det hemgång till Hollywood i helgen och "dennadär" ska repetera innan det blir Europaturné. (När jag vet.. ska jag berätta namnet på bandet)

Over and out/Mamselamsen, manáschern

14 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

God morgon..
Själv har man en Vilding som väcker en kl 6.30 med ordet "älling"


Sockerfritt godis = aspartam = mesta innehållet i laxermedel=usch

Lilla gosekatten..de hittar alltid de konstigaste ställen att ligga på...

Nä en kopp kaffe till och en rök så ska vi nog få den här dagen att fungera oxå
Tjing

9:25 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

cian: Jag vet det med godiset. Vi provade förut en gång... i ännu större mängder. Oj oj oj....

Men ibland har nöden ingen lag, när man blir godissugen. :)

Jag är inne på kopp nummer två.

9:31 fm  
Blogger Ilva tycker...

Onskar att jag hade hela diskhon fylld av kattor. Hela langa dagen!

10:05 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ilva: Lätt ordnat!

10:14 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hej Mamselamsen! Jag var bara tvungen att ta ett fotografi i går och lägga in i bloggen i dag till "din ära"! Du kanske redan har sett stövlarna, men kolla annars i min blogg: http://bim.blogg.se/ på de fina guldstövlarna från Din Sko! Hälsningar från Bim, en av dina 6-7 trogna läsare!

10:32 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Elsa påminner om Mammas katt Killemojjen.
Han ligger också alltid i diskhon och sover.Att kranen droppar rätt duktigt bryr han sej inte om.
Konstig är bara förnamnmet på denna katt som fullkomligen ÄLSKAR kokt broccoli.

Hmm var rätt sjusst modell på de där stövlarna..

10:44 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bim: Man kan nog säga att de i princip redan står i min garderob redan.

cian: Ja, kattor aär konstiga OCH roliga!

10:55 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Vad kul! Då får du lägga in en bild på dem när de sitter på dina fötter!

Kopia från min blogg:

Hihihi! Där ser man! Du har alltså sett honom, trots att du bara var på besök i Stockholm. Nu stod han också och dansade. Men till en ensam gatumusikant.

Jag skäms... Jag kollade aldrig priset... Det borde jag väl ha gjort! Men jag tyckte det var lite pinsamt att stå i affären och fotografera, så jag glömde bort det. Sorry!

Förresten! Kolla på Din Skos hemsida! Där kanske det finns priser!

11:06 fm  
Blogger PGW tycker...

Sover katten i diskhon?!

12:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

pgw: Jaa... hur knäpp är inte hon?

12:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

www.cuteoverload.com, en hel sida med bilder på katter i handfat! klicka dig vidare till cats-in-sinks.

12:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

fi: Jag har laddat upp Elsa där nu.

12:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Oj vilken katt ni har fått hem. Du har fullt upp med att fota kissemissen. Ingen bloggtorka:-)

Millie sov hos mig i natt, (längesen) efter nattens stora busbråk med Moa

12:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

Min katt Sally(4 månader)kommer rusande och lägger sig i diskstället varje gång jag börjar diska :-)

1:21 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka