.

Mamselamsen

torsdag, januari 05, 2006

Nybro på torsdagseftermiddagen

Nu är det gjort. Julost 2006 är inhandlad.
Julost 2006 liten
Inte en jul till med en mes-smakande julost. Nä, för julosten ska drypa av ammoniak och vara så stark att man får blåsor i munnen. Så nu ligger den i kylskåpet och ska vändas en gång i månaden. Bara en sån sak gör att jag längtar till nästa julafton, när den ska "avklädas" och en underbar doft (en del säger stank) ska sprida sig i lägenheten.

Kolla här.... jag fångade alldeles nyss en idyll med kameran.
Förädisk idyll liten
En idyll som varade i exakt 27,32 sekunder. Ebba låg och slickade lite på Elsas huvud. Sen börjar hon med tänderna dra i pälsen på huvudet.... tja... sen var det hela igång igen. *ler* Ner för fåtöljen... in i "nostalgirummet.... tillbaka till Tv-rummet... genom köket, matrummet och rakt upp på Stephans dator. *skrattar hysteriskt* Elsa försökte klättra uppför Stephans nakna ben (nyss duschat) Så med två "galna" kattor och en mycket "benkänslig" karl, blev det ett jäkla liv i hans rum. *skrattar ännu mer hysteriskt*

Idag ska vi äta smaskensmat. Dagen till ära ska vi äta POMMES!!!! Det har vi inte gjort på evigheter. Fläskfilé (Ja, vi har fortfarande fläskfilé kvar från när den kostade 49:-/kg på Willys)med grönpepparsås. Därefter hade jag tänkt att skapa lite.... steka en sån där grönsak som ser ut som gurka, men inte är det (hm... kan den heta?) ihop med purjolök och lite annat.

Over and out/Mamselamsen, som nu fortsätter på den igår öppnade vinflaskan.


Ahhh.... nu kom jag på vad den heter! Zuccini!!!!!

13 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

harligt att hora lite om Willys sa dar i forbifarten!

4:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ilva! Du fårväl komma hit så ska du få personlig guidad rundtur på Willys.

4:12 em  
Blogger Ilva tycker...

ooooo tack snalla, jo nagon gang maste jag ju se Nybban!

4:29 em  
Blogger crrly tycker...

Zucchini, ja. Ååååååå, I could die for a glass of wine, men det är inte att tänka på för jag går på antibiotika, buhuuuuuuuuu.

5:05 em  
Blogger crrly tycker...

Hahaha, att vara klätterträd gör ONT! :) Stackars S.

5:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Så där gjorde alltid min fd svärmor med vanlig hushållsost,, den var jättegod!
Gläder mej att katterna nu börjar bli som katter skall vara! *horn i pannan*,,det blir värre!

5:43 em  
Blogger Humlan tycker...

Grattis till nya familjemedlemmen! Det har hänt mycket medan jag har varit borta, ser jag!

Osten skulle jag nog inte klara av, gillar inte ammoniaklukten/smaken! Kan man kanske äta den mitt i sommaren? Då tror jag att den skulle vara mer lagom för mig...

5:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

crrly: mm... det blev gott-gott! *skålar*

rita: Jag gillar dig bara för att du är så optimistiskt och positiv. *skrattar*

5:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan:Visst kan man det... men då är den bara halvstark.

6:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag ser att du kör med din ost. Jag kör med min surströmning! Jag köper och sparar till nästa år. ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHH!

7:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Delar tydligen OST-vanan med fler. Mums mums.... :)

8:05 em  
Anonymous Anonym tycker...

Köp några röda ostar till! Gott att börja kalasa på dem redan till hösten. Och smaken är faktiskt god redan efter ett halvår. /Tina sötsyster

12:21 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

agnes: Gör det!!

Tss: Kommer du då?

12:43 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka