.

Mamselamsen

torsdag, januari 05, 2006

Helg... helg... helg!!

Underbart! Efter en förmiddag på "kursen" med kontering för hand, facit och bli kollad att man gjort rätt. Jag blev så full i skratt. Jag tar det, för jag har ju faktiskt inte berättat för dessa arbetslösa karlar, som vi har som ledare, att jag under många år bokfört företag med flera tusen verifikationer varje år. Men nu ska vi få bokföra ett fiktivt företag... äntligen... på SPCS. (Och jag tänker INTE hand-kontera innan.)

Kursen är OK faktiskt, då jag behöver uppdatera min gamla kunskaper och färdigheter i enlighet med FAR´s normer.

Elsa och Ebba far runt som "torra skinn" och har tydligen skitkul. Ena sekunden brottas de i ena delen av lägenheten, sen rasslar det till, och sekunden efter klampar de fram och tillbaka över Stephans tangentbord. Han puttar bort dom och de kliver tillbaka. :-) Stephan funderade på att elektrifiera delar av datorn... men kom snabbt på att det kanske inte var ett så himla bra idé, då han själv inte hade lust att få sig en "kyss" varje gång han skulle trycka ner en tangent. *skrattar gott*

Nix pix... nu väntar bibblan på mig. Jag måste hitta lite nya CD-böcker. För ska jag köra fram och tillbaka till Stockholm i helgen, så krävs det en riktigt lång och bra bok.

Over and out/Mamsematten

18 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Härligt att ha dig tillbaka Mamsen! Du kunde inte hålla dig borta! ;)

12:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Helg i Sverige ja!
I Norge är allt tillbaka i den vanliga trallen. Här finns ingen Trettondag eller röd fredag i alamnackan. Helt svart och vanlig. Och julen är redan långt borta. Norrbaggarna tillbringar mycket av sin vakna tid på ett träningscennter i januari för att redan i slutet av februari börja äta påskmarsipan.
De har inte förståt detta med att det är inte vad man äter mellan jul och nyår utan det man äter mellan nyår och jul som har betydning om man tänker på sin vikt/hälsa ;)
Njut helgen. På resa till Stockholm eller vad det blir.

12:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nå, inte efter att alla räknare och bloggtoppenknappar togs bort.

1:00 em  
Blogger Batbut tycker...

ToR till Stockholm? Ingen shopping väl? Eller är det 13dags rean som lockar månne?

1:07 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Du läser väl inte medan du kör??

1:50 em  
Blogger crrly tycker...

Hahaha, så gött att vara minst på samma nivå som sina lärare! :D Du imponerade stort, eller hur? Mamse regerar! :)

1:50 em  
Blogger crrly tycker...

Vilka böcker blev det, förresten???

1:57 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

F´låt, jag läste slarvigt, CD-böcker stod det ju...

2:19 em  
Blogger Bantartant tycker...

Även om du redan lånat allt du behöver så får du ett boktips till nästa gång!
Arvtagerskan - Anne Karin Elstad.

Jag tyckte jättemycket om den MEN smaken är som baken.

Kör försiktigt!

3:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Glöm inte vinka när du kör förbi Bloggblad! Trevlig helg

(Fick veta just nu att det är varmast i Kiruna nu, HELA plus två grader!)

3:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kanske bättre tuta?

3:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ingen shopping I Stockhoilm. Bara upp på lördagen och hem på söndagen efter att ha vinkat av Camilla på Arlanda.

Vilka CD-böcker: "Damernas detektivbyrå, Det är fortfarande ingen ordning på mina papper,Svålhålet och Steget efter.

Fröken ick blogg: Flytta hem!

crrly: Jag har inte berättat.

Och jag kanske t.o.m. kör in till Bloggblad. (Jag ringer i så fall)

3:37 em  
Blogger Gagga tycker...

I´m back!

3:42 em  
Blogger crrly tycker...

Nä, det är bra, men det måste vara liiite svårt att ligga lågt så de inte undrar?!

Bodils bok är skitbra... Är det hon själv som har läst in den? Damernas detektivbyrå har jag bara läst utdrag ur än så länge, men den verkar mysig. Svålhålet är nog bra! Steget efter är Mankell, eller?

5:07 em  
Blogger Bantartant tycker...

Då måste jag bara säga... ni måste ju läsa Damernas detektivbyrå på engelska. Det är enkel begriplig engelska och man tappar inte det där vanliga i översättningen.
OCH det har kommit ut sex stycken redan i pocket på engelska.

Hälsa Stockholm

5:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

Akta dej för biltullarna....
(speciellt om du ska betala manuellt)
Systemet har redan legat nere några gånger
(kompis skulle betala på pressbyrån men då var systemet ur funktion)
Ha det så bra i Stockholm.

5:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack för alla tips.

cian:jag kommer att köra i helgen... och då finns väl inga biltullar.

8:20 fm  
Anonymous Anonym tycker...

eller köp mp3-spelare o tanka ner böcker från nätet :)

12:45 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka