.

Mamselamsen

torsdag, oktober 06, 2005

Nää, nu har jag precis gjort...

så där som min mamma alltid gjorde och som jag hatade. Använde "slickepotten" och tömde bunken med kaksmet helt. Jag minns så väl att jag alltid stod bredvid min mamma när hon krafsade och krafsade med detta så förhatliga verktyg. Det blev ju inget kvar till mig... dräglet rann, när jag stod och väntade med kaffeskeden i högsta hugg.

MEN till skillnad från då, gör jag som jag vill nu. Jag plockade fram kaffeskeden och smaskade i mig direkt från formen. *klappar mig på magen* Jag tror att det blir en ganska tunn kaka till kvällskaffet.

Over and out/Mamselamsen, som aldrig "vill bliva stur" (citat Pippi)

7 Kommentarer:

Blogger Yrvaken tycker...

Nu vart jag hysteriskt avundsjuk!
Smaklökarna fick ett nostalgiskt krampanfall!

2:40 em  
Blogger PGW tycker...

Visst är det kul att vara stor! Ibland står jag och äter choklad medan jag lagar mat, godis före maten alltså! Busigt va! ;-)

3:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

Glassbåtar ... SIAs ... med sylt i. Uuuuhhhh va gooottt!!!! /Tina

3:13 em  
Blogger crrly tycker...

Åå, gott! Men du kunde ha sparat till Ebba, hon hade älskat det! ;)

3:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ebba ska så ta mig tusingen inte ha ett skit. För just nu kliver hon fram och tillbaka på tangentbordet och det dyker upp de mest förunderliga fönster på skärmen.

Japp...den enda gång man inte får verka stor, är på Af och gentemot A-kassan. Så mycket har jag lärt mig i alla fall. Det gäller att vara smart!!!

Glassbåt. Nja..?

3:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det är väl musen hon jagar, lilla Ebba. /Tina

4:55 em  
Blogger crrly tycker...

Hehe, har du också en tangentbordskisse?! De är de bästa!!

2:05 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka